Tassutmaning!

Skärmavbild 2015-11-13 kl. 16.43.23Idag var vi ute på stranden vid Storsjön i Viskafors. Just den stranden består av rullstenar och hundarna får verkligen arbeta med tassarna för att ta sig fram. Balans för hela kroppen!

Går ofta och tänker på det: hur mycket går folk i allmänhet och hundfolk i synnerhet off-track i terrängen med sina hundar? Jag tror JÄTTEMYCKET på att gå i terrängen, vilket jag tror alla förstått… Men jag VILL verkligen inspirera fler att våga gå utanför stigen ut i skogen!

Så, på Instagarm uppmanade jag mina följare att gå en off-track promenad i 15 min under helgen. Tagga mig i inlägget, för det skulle göra mig så väldigt glad att se fler s.k. #traildog

Lycka till och NJUT av naturen❤

3 thoughts on “Tassutmaning!

  1. Åh det här får min mage att vrida ibland. Heddas dagliga promenader sker ju i stan, från Södermalm till Östermalm. Det ger ju ett slitage som inte är önskvärt. Samtidigt försöker jag krydda se promenaderna, gå på udda platser, ta kullersten fram asfalt.
    Jag tror också på off-track, både för människa och hund! I helgen blir det skog för hela slanten❤

  2. Mina hundar är ju inkörda stig-gåare. Jag vet inte om det handlar om att jag har trottoartränat dom mycket, de får gå fritt på trottoarer men de vet att man absolut inte gå ner på bilvägen.. De blandat med att jag själv alltid går på stigen gör att dom alltid går på stigar. Så de går på stigen även när de leker med varandra.

    Jag testade efter ditt instagram-inlägg om detta att gå ut i bushen och det var ju fruktansvärt roligt att följa mina hundar då. De sprang som vanligt fram på en stig, och de brukar ha riktigt bra koll på mig. Men det är som att de har lärt sig att det inte ens finns som alternativ att jag kan vara på något annat än stigar alt. precis utanför stigarna så de hittade mig inte! Trots att jag stod i en ganska gles skog kanske en 10 meter från stigen som de var på.
    Himla roande att se deras ansiktsuttryck när de fick syn på mig och resten av rundan gick ut på att övertyga dom om att SLUTA leta stigar. Man KAN gå här.
    Herregud! Det här behöver nog matte blir bättre på😉

Kommentera

