Gällivare bjuder på S-N-Ö!

Skärmavbild 2015-11-18 kl. 15.49.49Sitter här i Gällivare på Best Western Liza med en kopp te och njuter av utsikten av djup&tung snö. Vinterlandskapet här uppe är helt fantastiskt! Redan vid mellanlandningen i Arvidsjaur förstod jag att det skulle bli mycket snö norröver, och jag är inte besviken.

Dagen började grymt; först mängder av snö följt av VÄRLDENS GODASTE norrländsk ceasar-sallad på Allemans, med renskav. Wow! Hur gott som helst. Lycka! Därefter visade det sig att hotellet hade både gym och pool – gissa vem som fick till två grymma pass?! High five till mig själv. Efter träning är det lätt att jobba och med en uppdukad buffé av kakor och frukt blir det perfekt  – *mums*. Mindre trivsamt blev det inte när Kicki B kikade förbi och sa hej – sååå roligt att känna folk överallt och så glad att de vill ta tillfälle att ses❤ ! Vi surrade en bra stund och plötsligt hade vi bestämt träningsdejt i morgon. Oj oj oj… jag vet en som kommer att ha svårt att gå i helgen.

Anledningen jag är här uppe ovanför polcirkeln är för att jag i dagarna två kommer jag att föreläsa i samarbete med Gällivare Hundungdom och studiefrämjandet. Ikväll är det fokus på mental träning och efter gårdagens superpeppiga föreläsning i Nacka ser jag verkligen fram emot kvällen.

Du kommer från en mycket vacker plats Lanttolife🙂

NU fortsätta jobba! Hej hopp i FULL snögalopp!

Kommentera

