Fantastiskt episk dag i Gällivare – TACK!!

Skärmavbild 2015-11-19 kl. 22.13.24Wow, vilken dag jag har haft! Jag är mållös av intryck, tacksamhet och av människors vänlighet.

Gällivare I’m in LOVE!

För det första vaknar jag upp till ett vinterlandskap som är så vackert att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Steg upp tidigt för att hinna med två frukostar, träning i hotellets gym OCH 30 min powernap😉 det var en fin morgonkombination det!

Skärmavbild 2015-11-19 kl. 22.13.49Under min andra frukost,vid niotiden, ringde mobilen och Aimo Liukku från lokalradion Radio Gellivare berättade att Kicki tipsat honom om mig. Nu ville han göra en radiointervju! Oj! Jag har förvisso hängt i tv-rutan, men inte i en radiostudio. Vad spännande och kul!

Han hämtade upp mig en kvart senare och plötsligt satt vi i studion, åt Ballerinakex (❤ ) och pratade hund!! Haha, mycket skratt blev det. Redan från start satte jag ribban när jag glatt sa att Gävle HU bjudit upp mig… Gävle verkligen? Oj då! GÄLLIVARE menade jag såklart!! Förlåt!! Jag och kungen😉 Förutom hund blev det givetvis snack om både swimrun och mental träning. Avslöjade tillochmed en hemlig tanke… kanske får blogga om den någon gång. Mina innersta tankar någonstans i skogarna mellan Utö och Sandhamn.

Åkte tillbaka till hotellet och förberedde det sista inför kvällens föreläsning – första gången jag håller just den här presentationen och det är alltid spännande att se om upplägget kommer att hålla och hur det tas emot. VILL att det skall bli bra, eller… jag vill att det skall bli riktigt superbra!

Skärmavbild 2015-11-19 kl. 22.13.02Strax efter lunch kommer Kicki och hämtar upp mig – dags att testa SKATE!!! Skojar inte när jag skriver att jag skuttade av lycka! Det här var det ABSOLUT BÄSTA jag kunde få uppleva här uppe i snön – oändligt tacksam!! Tack Kicki❤

Sedan att jag är född utförsåkare (har förvisso inte åkt utför, men har iaf styrkan i låren, det vet jag) är en annan femma. Vi kan väl milt uttryckt säga att jag suger på längd🙂 MEN, det var SUPERKUL och jag kommer att köpa skidor och jag kommer att tävla… som ni säkert förstått vid det här laget.

12250169_872631032832385_570593253404853260_n.jpg

Var som ett barn på julafton. Åkte upp och ner för samma backe om och om igen ”DET SKA GÅ” och log med hela ansiktet. Skrattade i min ensamhet. Ja, när inte Ryska landslaget susade förbi mig… tacka mig när Sverige tar GULD, för efter att ryssarna har sett mig, kommer de slappna av i spåret och tro att svenskar inte kan åka. Vi får vara smarta!

Helt galet roligt hade jag…

…och lika galet ont kommer jag att ha i morgon!!

Tack Kicki för att du lånade mig skidor, tog ut mig till Hellner stadion och såg till att jag fick prova. Känner mig mycket lyckligt lottad!

Skärmavbild 2015-11-19 kl. 22.15.42Kvällen kom och så var det äntligen dax för premiärföreläsningen:

Från urhund till familjehund

Mina tanke är att ge hundens historiska bakgrund och sedan gå in på hur vi skall tänka när vi vill lösa problem. Presenterade några ”case” och vi konstaterade att skjuta djur löser många problem… skrattade gott, särskilt med tanke på Karen Pryors bok: Don’t shoot the dog! Första boken jag läste med fokus på positiv förstärkning.

Är riktigt nöjd med föreläsningen. Nu skall jag modifiera den lite och sedan vill jag innerligt att fler vill att jag håller den, för jag VILL presentera den igen. Hmm… kanske skall göra den där sidan här på hemsidan där jag faktiskt presenterar vad jag kan göra för er?

Nu försöka avsluta mitt glas rödvin och sedan somna gott. Läsa lite i min bok där Björn Ferry skriver om sitt liv. Bra bok, rekommenderar den. Imorgon väntar en ny dag – vi får se vad den bjuder på.

Kram på er

Kommentera

