Vilka egenskaper har en vinnarskalle?

Skärmavbild 2015-11-28 kl. 22.12.08Läser in mig ytterligare på ämnet prestationspsykologi och tänker på Kyras citat:

Ju mer jag lär mig, desto mindre kan jag!

Jag tror på ständigt lärande, och att de levande jag omges av är de som är mina bästa lärare, både två- och fyrbenta.

Just de senaste dagarna har mina tankar kretsat kring vilka egenskaper vi tänker oss att en vinnarskalle har. Varav jag skulle vilja fråga vad DU tänker kring begreppet:

V I N N A R S K A L L E

Vilka egenskaper har den person som du beundrar allra mest och som du anser har en vinnarskalle?

Vilka egenskaper har den HUNDEN (eller hästen för all del) som du tänker dig har en vinnarskalle?

Genuint nyfiken av just DINA tankar. Om du inte vill skriva i kommentarsfältet här eller på Facebook (slänger ut frågan där också) får du gärna maila mig på em.wergard@gmail.com🙂 Skall spåna vidare om mina tankar i nästa vecka.

Nu lussekatter❤

5 thoughts on “Vilka egenskaper har en vinnarskalle?

  1. Planerande, att se långsiktigt på saker och lixom se vad det kommer att bli i framtiden istället för att se kortsiktigt.

  2. Intressant! Jag tänker spontant att ”vinnande” mycket handlar om att kunna se möjligheter. Lyfta blicken och fortsätta framåt. Kunna se motgångar som en del av resan. Tänka positivt även i de lägena. Och vad gäller ”ju mer jag lär mig desto mindre kan jag” tänker jag på begreppen omedveten och medveten kompetens, och kunskapstrappan. Ju mindre man vet, desto mindre inser man hur mycket man inte vet… Ju mer man vet, desto mer inser man hur mycket man inte vet eller kan… Intressant!

  3. Funderar själv mycket på detta… Speciellt efter jag har gått en kurs/utbildning eller annat. Då känns allt så omöjligt, som om jag inte kan något och jag hamnar i en djup (ganska mörk) grop. Efter en tid börjar jag gräva mig upp genom allt jag lärde och har lärt mig och försöker sortera det i någon snygg ordning.

    Mellan kurser, det är då jag lär mig och kämpar för att omsätta kunskaperna i praktiken och få lite FLOW i dem! Det är den mellanperioden som är en stor del av min vinnarskalle, det är där jag får stabilitet i min kunskap och trygghet när jag väl går ut och ska prestera (det ligger ju mycket mer i topprestationen men det är en annan fundering)!

    Jag har långt kvar men som sagt, ju mer jag lär mig desto mindre kan jag….😉

    Så kul att läsa dina inlägg!!!❤

  4. Ping: Dagarna som går är livet… | Team Propiraya

  5. Ping: Vinnarskalle var det! | Team Propiraya

Kommentera

