Vad gör dig stolt?

Idag spenderade jag två timmar på Borås simarena. Först en timmes egenträning och därefter kom Mathlida och vi körde ytterligare en timme träning. Medan jag simmar hinner jag tänka mycket – om jag inte skall simma långt och hålla fokus på längden jag är på. Idag tänkte jag på stolthet.

Vad gör mig stolt?

För det första blir jag stolt över mig själv när jag ser filmen ovan. Voltvändningar har varit en ”omöjlighet” för mig. Kämpat en hel del men aldrig fått till det. Men så fick jag hjälp av Sofia Sjöström-Kraft och plötsligt förstod jag grundkonceptet, vilket jag har jobbat vidare med själv. Idag simmade jag 200m med helt OK vändningar (börjar och avslutar med vändning). Den stolthet jag känner över min egen kapacitet – love it!

För det andra, att få hjälpa andra individer och se dem växa, DET är stort för mig. Att känna hur de förstår, se hur de lyckas och få uppleva deras glädje & stolthet över sig själva. För mig betyder det mycket. Tacksam att jag får chansen att uppleva det ofta! Jag skriver individer, för mig gör jag ingen skillnad på levande varelser – för när poletten trillar ner går det att utläsa känslan i allas ögon. Lycka!

 

 

 

Kommentera

