Dagarna som går är livet…

Skärmavbild 2015-11-30 kl. 19.22.42

Fått många intressanta reflektioner kring inlägget om egenskaper som kännetecknar en Vinnarskalle. Kommer att reflektera över det om någon dag, för det är MÅNGA häftiga och tänkvärda tankar som ni har delat med er av. TACK! Lyssna på tankar, det tycker jag om att göra!

Idag har vart en optimerad dag. Frukost – träning – möte – träning – jobb – ”hemlighet” och sedan kväll… har du sagt A får du säga B! I morgon , då släpper jag den fantastiska nyheten. För MIG och rovdjuren är den fantastisk. Som en bal på slottet, en dröm som går i uppfyllelse. I morgon🙂

En optimerad dag är en dag i livet. Precis som alla andra dagar. Dagarna som går är livet. Läste det citatet någon gång. Fick mig att tänka till. Vad vill jag med just IDAG. Vet att jag skriver det ofta, men… för mig är det så oerhört viktigt: att känna att jag LEVER.

Att leva, att fånga dagen, kan handla om att ta det där viktiga steget inför framtiden. Det kan handla om att inte göra ett endast dugg, bara andas och leva. Vila. Ta ansvar. Kan vara att stanna upp, var är jag? Kan vara att ringa det där samtalet som aldrig blir gjort och som en dag är försent. Varför inte skicka ett sms? Att göra något för någon annan eller något bara för ens egen skull.

“Life isn’t about waiting for the storm to pass…                                                              It’s about learning to dance in the rain.”

 

Kommentera

