VÅGA ha MOD!

103055Tänker ofta på det här citatet och att jag försöker se MIG i centrum när jag arbetar med något: vad behöver JAG göra nu för att vinna över mig SJÄLV imorgon? Tänker också på att det är i modet att våga utmana mig själv som min utveckling ligger. För det är där, ni vet DÄR, utanför vår trygghetszon som vi växer: får bättre kondition eller får en större insikt om kunskap. Oavsett vad det handlar om, vi behöver utmana oss själva för att bli bättre.

Läste PowerWoman Annas inlägg på insta om mod. Modet att våga utmana sig och vilja utvecklas – kliva ur sin tryghhetszon.

Vara beredda på att möta ovisshet, men där nyfikenheten och vilja är större än fegheten och latheten. På vilket sätt eller nivå. Spelar inge roll om det lyckas. Men modet. Det ligger en enastående kraft i det. Våga kliva ut, fram, upp och möta sin rädsla men ändå göra det … Jag blir så glad av att se de som vågar, för det är i den stunden en människa växer.

Just det jag har fetat tycker jag är VIKTIGT att framhäva. Att våga är att lyckas – oavsett hur det går rent resultatmässigt. För mig finns det inte att misslyckas. Du kan INTE misslyckas om du försöker, det går inte, för DU har gjort något. Du har tagit första steget och är på väg.

Steget kan vara stort eller litet. Spelar ingen roll. Att försöka är att våga är att lyckas. Har du drömmar, men räds för att försöka med risk att misslyckas? Ser du på andra och tänker, tänk om jag också kunde… När jag hör eller läser det, åh vad jag så innerligt önskar att jag kunde ge dig en push åt rätt håll. För ett steg framåt är alltid ett steg framåt. Fortsätt. Är det vad du vill, bara fortsätt. Oavsett om du lyckas eller ej i slutändan, du har redan lyckats.

Hur utmanade du dig senast?

Själva ger vi oss ut på långpass i ösregn. hade gärna fått vara sol, men… nästa gång vi tävlar kanske det blir i ösregn. Då har vi fördel jämfört med de som väljer att inte träna i dåligt väder. För det är ju faktiskt så:

Det finns inget dåligt väder, bara fantastiskt sällskap!

#runwithyourdog

2 thoughts on “VÅGA ha MOD!

  1. Tack för påminnelsen EM. ”Att försöka är att våga är att lyckas”. – Lånar den.🙂 Hur allra senaste utmaningen såg ut var att få ihop dagens fullspäckade tidssschema. Ett gäng med växlande jobb som skulle vara klart 15.30. 15.24 var jag klar – så jupp, det gick! Och betald träning fick jag på köpet. Trevlig helg!

  2. Jag hade en sån där galet stor social utmaning i lördags när jag var på domarbanketten på hundmässan. Utan att känna en kotte. Alltså, jag menar det, jag kände INGEN. Alla var sådär 30 år äldre och utställningsdomare…

Kommentera

