Årskrönika 2015: tävlingsåret fyllt med skratt!

Att göra en årskrönika är mitt sätt att förstå vad det egentligen är jag har gjort under året. Kan därför än en gång konstaterar att  jag lever mitt liv till fullo.

Kort sammanfattat har jag haft ett framgångsrikt år både vad gäller mitt företagande, där jag bl.a. föreläst i ämnet mental träning, och mitt eget presterande på tävling: två SM-silver i två olika grenar och ett knippe pallplaceringar. Har definitivt hänt grejer med mig i år, men … så heter det som ett av mina träningsprogramá la Nessie: DU BLIR VAD DU TRÄNAR!

Let’s go!

JANUARI – födelsedag & träning

1janBörjar året med att åka till Lanzarote ihop med M. Vi firar min födelsedags på bästa tänkbara sätt – swimrun i en lagun. Det ÄR den bästa födelsedagen jag haft i hela mitt liv❤ Inklusive cyklingen över halva ön och tillbaka. Vad gör en inte för att få se vita krabbor i en grotta!

Tränar och kör flera kvaltävlingar i inomhus-triathlon-ligan. Inga topplaceringar, men jag biter mig fast genom kvantitet. Vägrar ge mig!

Out-n-out.education kommer igång, och OJ vilken succé! Sähär i slutet av året är jag så STOLT över både mig själv och ALLA som gått kursen i Tävlingspsykologi. Vilket gäng ni är! Fantastiska personer.

FEBRUARI – drömmarnas månad

2febPå sätt och vis en mellanmånad, men ändå en månad av drömmar.

Får göra drömprojektet: forska på personlighet och träning hos hund (fortfarande ett manuskript). Bor i Borås under projekttiden och börjar så smått inse att det är i den här staden jag vill leva… det blir allt mer uppenbart. Börjar fundera allt mer på hur det skall gå att lösa.

Träningen flyter på fint och jag styrkertränar massor!

Ozelot fyller 7 år❤

MARS – SM-Silver och VINST i triathlonligan

4.2 aprilSM-final i inomhustriathlon och trots att jag är en lågoddsare kör jag mitt race och kammar hem ett SILVER! Konstaterar som så många gånger förr: mental träning is the shit och jag ÄLSKAR min hjärna!

Dessutom vinner jag hela poängligan och får en swimrundräkt från HEAD. Wohoo – trägen vinner.

APRIL – statistik!

4aprilVi dricker bubbel och firar i Varberg. Vad vi firar – troligen allt möjligt.

Påsk och statistik, statistik och träning. Mer statistik och… ja, vi kör mer statistik, ett varv till. Allt handlar om statistik. Ny tradition föds genom att vi knackar ägg. Gör lite mer statistik.

Just ja, hinner en sväng på triathlonläger… men även där jobbar jag med statistik.

MAJ – RUN with your DOG föds

5 majsElin ringer mig och säger: ”30 maj är det hundens dag i Borås! Vi fixar ett löplopp för hund, som vi pratat om.” Jag funderar en sekund och svara: ”VI KÖR!!”

Det hela blev en braksuccé – nästa år är vi tillbaka! Skriv upp 27 maj 2016 i kalendern.

Dagen efter var det årsdebut på Utö swimrun. Hade äran att köra mix med Robban, och vi fick en fjärde plats med oss hem.

Medan jag ordnar lopp och springer själv visas min lägenhet. Har jag fått något i huvudet dröjer det inte länge förrän det är i rullning. Allt skall ske NU, helst igår.

JUNI – sommar, sol och glädje

6 junis

Ytterligare en lyckad födelsedag❤ med brunch och trädklättring – livet SKA vara ett äventyr!

Tog med Mallan-motårbåt på Swimrun-debut i Stockholm och en fjärdeplats var ett faktum. Helt galet race! Skrattade så att jag kissade på mig. Fast det gör en ju jämt när en swimrunnar…

Jag och rovdjuren solade. Måste skriva det. Händer typ aldrig. Definitivt en stor händelse under året!

JULI – VÅGORNAS månad!!

7julisTre agilityläger genomfördes, två i Stockholm och ett utanför Borås ihop med Anna. Lyckade arrangemang som gav mersmak!

Elin & jag får äntligen tävla ihop. Drar upp till Höga kusten och kör ÅRETS galnaste expedition.😀 Kvalar till Ö-till-Ö och skrattar oss igenom stormen: fueld by laughter!

Lever livets glada dagar i Varberg medan min lägenhet på Lidingö säljs. Flyttar ut. Trodde jag skulle hitta nytt boende fort. Not.

Bat fyller 3 år❤

AUGUSTI – äventyrsmånaden

8 augsVad är definitionen av semester? Tävla all-over-norden…

M & Jag kör Ångaloppet sprint på lördagen och Elin & jag Ångaloppet på söndagen. Ångaloppet är det bästa loppet att debutera på och vi hade gyttja överallt när vi kom till mål och äntligen fick den krämiga morotssoppan! Vilket minne… För E&mig blev det pallplats, Ångaloppet tredje gången gillt resulterade i en 2:a placering för Team PowerWoman! Springer båda loppen i löpkjol – love it! Mitt nya favoritplagg i garderoben. Givetvis från PW.

M och jag drar först på fest i Hälsingland följt av en sväng till Hemsedal och AIM. Äventyr de lux. ÅREST ROLIGASTE DAG! Klättring i berg och träd, paddling, simma i svinkalla fjällsjöar och mycket gels. Cykla upp upp upp för att sedan rulla fort fort fort nedför. Ölen har aldrig smakat godare. Fantastisk dag i Norge.

SEPTEMBER – eller hur mycket går det att göra under en månad?

9 sept

Vi började med att köra vårt andra RUN with your DOG, denna gång i Stora skuggan, Stockholm. Ännu mer lyckat och konceptet är här för att stanna. Den 2:e september 2016 släpper vi hundarna lösa igen!

Bat, han fick flyga med Heddas&Emilias Denny, TACK för att ni hade honom både under loppet och dagarna efter.

Vidare till ”Ö-till-Ö” och står på startlinjen med PW-Anna. 75 fantastiska kilometer. Vi har en pannbenens dag och kramar varandra länge i målområdet! Dagens mantra: varje armtag tar oss framåt.

When the goings get tough – the tough gets going!

När jag ändå var på G blev det en tur till Solvalla, Finland, ihop med Flingdal. Vi krigade som jakthundar och tog en mycket välförtjänt andra placering med oss hem. Konstaterar att terräng is the shit och att skratt, det kommer en långt på. Sammanfattning av alla sommarens race.

Bat & jag åker på barmarksläger där vi slår PB i löpspåret, jag får testa myrfotboll och föreläsa om idrottspsykologi för draghundsfolk. Lyckad helg.

Flyttar hem till Linda de sista veckorna i Stockholm. Vad vore livet utan vänner❤

OKTOBER – SM-Silver och vårt nya liv

10 oktBat & jag springer vårt andra Barmarks-SM ihop och lika fantastisk som alltid är min lilla kämpe. Han drar som en krigare och det resulterade i en silvermedalj runt halsen. Fantastiska Fladdermus med ett hjärta av guld!

Livet börjar ta fart på allvar. Ingen bostad så långt ögat kan nå – betydligt mer stressigt än vad jag ger sken av. På den positiva sidan har jag lyckan att ha bästa jobbet i form av föreläsningar och kurser. Åker runt i hela Sverige och får prata om det bästa ämnet: mental träning. Håller en helgkurs i prestationspsykologi hos Vinna-Emelie, och ett nytt helg-koncept föds. Linda och jag skapar också ett succékoncept tillsammans och håller härliga kurstimmar i agility ihop. Samarbete is the thing😀

NOVEMBER – hej mitt vinterland

11 novMesta tiden upptas av faktumet att vi inte har någonstans att bo. Letar febrilt och blir allt mer desperat.

Plötsligt uppenbarar sig THE PLACE! Jag vinner budgivningen och världens finaste lägenhet med bästa läget är vår. Inflytt december. Lyckan är total.

Det som får mig flytande sista veckorna är alla fantastiska människor omkring oss. Tack tack tack!

Fortsätter kursa med Linda. Vi har de absolut bästa kursarna. Måste bara vara så.

Tar en minitur till Jokkmokk för att föreläsa. Får uppleva fantastisk vinter. Vinterlöpning och skidåkning! Kicki fixar och jag är som Bambi på hal is. Åker hem med målet att införskaffa skidor. Någon vecka senare har Jo ordnat landslagsskidor åt mig. ”Känn ingen press” ringer fortfarande i mina öron… eld är den bästa tv:n är också ett minne från november.

Piraya fyller 13 år❤

DECEMBER – Lycka är ett hem

12 decTror att det är svårt att förstå vad det inneburit för oss att vara på vift i nästan 5 månader. Finns säkerligen många som fixar det ypperligt och t.o.m. trivts med det, men inte jag🙂 Jag behöver eget.

Nu har vi ett hem. Våra saker. Vår tid. Obeskrivlig lycka! 

Borås är så mycket mer än jag någonsin kunnat önska mig. Känner mig som världens lyckligaste.

AVSLUT

Vi avslutar detta året med att vara på RÄTT PLATS. Möjligheterna här i Borås är oändliga och för varje dag som går känner jag hur rätt detta är. Tar det lugnt och lever in oss. Jobbar på nästa års stora projekt ihop med Anna. Inreder. Tränar. Lever. Andas. Livet är NU.

❤ Tack alla älskade vänner som har ställt upp för oss i år❤

One thought on “Årskrönika 2015: tävlingsåret fyllt med skratt!

Kommentera

