Första snön och en utmaning i sju veckor

Skärmavbild 2015-12-28 kl. 22.39.50Äntligen kom snön och rovdjuren njuter i fulla drag. Själv tampas jag fortfarande med igelkotten som nu har blivit en slemmig havssnigel.

Rovdjuren motionerar sig själva relativt bra när jag långsamt hasar mig runt i skogarna. Men för att ge dem lite extra körde vi igår ”rapport-intervaller” med dem över Rydafältet. Med snön och en rejält avstånd var de lättvaggade efteråt.

Istället för att träna är fokus på sådant som inte tar så mycket kraft i form av förhöjd puls. Läser på och planerar vårens Tävlingspsykologi del 1 & 2. Dels vill jag uppdatera ettan, och givetvis vill jag verkligen skapa en lika bra tvåa! TP ettan drar igång redan 19 januari, för att de som vill satsa inför säsongsstarten eller till-och-med på sista SM-pinnarna/poängen och landslagsuttagningar under våren skall känna att de får ALLT stöd de bara kan😀 De som går kursen i mental träning är allt från den som vill lära sig hantera sig mentalt vid hundmöten till de som satsar på eliten. Bredden är enorm, vilket gör det hela ÄNNU mer spännande.

Är lyckligt lottad!

Utmaning: Fått hem en skiva från Buena Vida med fokus på mental avslappning (Uneståhl). Jag vill ständigt utvecklas. Lära mig mer. Få ännu fler verktyg att använda mig utav. Just denna form av avslappning har jag inte aktivt arbetat med tidigare. Nu är planen att under sju veckor köra programmet. Ser fram emot en spännande resa.

Har du testat någon liknande skiva – hur upplevde du resultatet?

 

One thought on “Första snön och en utmaning i sju veckor

  1. Grundträningsskivan från Unesthål är en kär vän till mig!
    Har en vän som utbildat sig till mental tränare med hans koncept och hon introducerade mig för detta. Från att inte kunnat ta min hund runt en klass 1-bana utan frustration, flaxande och många missförstånd började pinnarna trilla in, en efter en!
    Jag har fortfarande lång väg att gå, men detta var starten för mig och jag håller skivan högt!😀

Kommentera

