Blodvite, agility och lydnad

Skärmavbild 2016-03-16 kl. 08.30.49

Igår åkte jag till Varberg för att hålla praktisk tävlingspsykologi för ett lydnadsgäng. Innan vi satte igång med lydnaden passade vi på att träna agility, och både Bat och Ozz gick galet bra!

Mikael har tränat starter med Bat (…) och det har blivit en sådan enorm skillnad i hans attityd. Även om han fortfarande har popcorn i rumpan laddar han med rätt fokus och väntar fint på sin signal – men OJ vad jag behöver tänka på att inte ge honom 1 mm lillfinger när det gäller starterna! Vi har kommit långt men är inte färdiga.

Ozelot fick jobba med bl.a. japaner och jag fascineras stort av hur fantastisk hon är. Emelie fick låna henne häromkvällen och jag kunde se vad vi behövde jobba med, och efter tre repetitioner igår kväll sitter det. Läskigt häftigt att jobba med henne! Älskade lilla djungelkatt!

Men… när jag kom tillbaka till bilen där Bat väntar ser jag BLOD i hela buren. Vad tusan!? Tar ut honom och går igenom honom grundligt. Hittar ingenting. Sedan ser jag en prick under tungan och inser att han bitit sig själv i tungan och är det någonstans det blöder mycket så är det ur munnen. Phew! Ingen fara alltså… men förhöjd puls blev det allt!

Kvällen förlöpte sedan med skratt, känslor och aha-upplevelser. Både jag och lydnadsgänget tar med oss mycket nytt hem, och det är just det: vad mycket vi har att lära oss av varandra! Älskar känslan av ”ephinays” (uppenbarelser på svenska passar inte lika bra in), aha – det är det HÄR som är DET! Vet vi vad vi VILL ha är det lättare att hitta!

There’s nothing better when something comes and hits you and you think ‘YES’!

JK Rowling

Nu morgonlöpning med de två bästa kompisarna!

One thought on “Blodvite, agility och lydnad

Kommentera

