Har DU roligt när ni tränar?

Skärmavbild 2016-03-17 kl. 21.55.58

Min tid är det viktigaste jag har och jag värderar den högt. Framförallt den tid jag kan lägga på att vara utomhus när det är sol ute. Att få träna agility i solnedgången eller att springa i skogen när det är ljust – det är kvalitet för mig. Samtidigt, en sen kvällspromenad är lika fantastisk den.

Frisk luft❤

I två dagar har jag haft förmånen att åka till Varberg och drilla ekipage i hur det känns, verkligen K Ä N N S när de gör saker och ting. Inte vad hunden känner, utan vad DE känner. Vi har mycket fokus på att hunden skall ha rätt känsla i olika moment, och det tycker jag att vi skall fortsätta med. Men… lägg in din egen känsla för momentet också. Spelar ingen roll om du försöker inbilla hunden att något är roligt om hela ditt inre skriker av frustration för ett specifikt beteende. Det är svårt att lura hunden att något är roligt om du själv inte tycker att det är roligt. Vad kan du göra för att göra det beteendet mer positivt laddat?

People rarely succeed unless they have fun in what they are doing.

Dale Carnegie

Gå ut, LEK och ha KUL – tillsammans med din hund! Make training a laugh!

One thought on “Har DU roligt när ni tränar?

Kommentera

