Hösten är en nystart!

balanceJag älskar hösten! Nu är den snart här. Skall jag vara ärlig tycker jag om alla årstider, men just hösten ligger mig ändå varmast om hjärtat.

Mycket beror säkert på att höst för mig är mer nystart än nyår. Hur kommer det sig? Jag tyckte skolstarten var en av årets höjdpunkter. Förkovra sig i nya ämnen, köpa nya böcker och träffa gamla&nya vänner. Mycket spännande som erbjöds när augusti kom.

För många kanske hösten är slutet av sommarens tävlingssäsong, tex SM i bruks har gått av stapeln i Borås, och nu är det ”bara” VM kvar innan de flesta agilityhundar tar vintervila … men sedan, sedan kommer uppstarten igen! och det är precis DET jag gillar med hösten också.

Oavsett vilken gren jag tävlat i har jag använt mig av olika avstampsperioder, och just nu har jag en sådan period: hur vill jag att hösten/vintern skall se ut? Kollar av läget, hur har första delen av året sett ut? Vad behöver vi göra i höst för att knyta ihop säcken på ett bra sätt när nyår närmar sig? Vad har vi gjort bra? Vad har jag lärt mig? Vill jag lägga till/ta bort något? Jag vill ha en levande målsättning där jag är en aktiv aktör.

Hur ser du på hösten?

Nästa vecka börjar jag jobba igen efter TRE veckors semester. Lyxig ledighet som egen företagare. Ni som haft kontakt med mig vet att ledighet är en definitionsfråga, men jag har haft noll och zero bokningar = egentid de lux!

Mitt jobb är min fritid är mitt jobb, och jag gör ett rejält avstamp redan på måndag när vi drar ner till Lund för att köra tävlingspsykologiföreläsning på Lunds BK. Därefter är det uppstart för Tävlingspsykogi ONLINE på Out-n-out följt av debut för min MOD-föreläsning på Elfsborgs BK. SOM JAG LÄNGTAT! Alltid spännande att hålla en ny föreläsning, särskilt som jag jobbar ur ett nytt perspektiv och använder nya verktyg. Jag vill utvecklas!

På fredag kommer mitt hjärtebarn Run with your dog gå av stapeln för fjärde gången! Om det är något jag är stolt över att ha skapat så är det just RWYD. Startfältet är gediget och det är raser från minsta chiahuahuan till blixtsnabba scandinavian hounds – en hundfest utlovas. Välkomna!

Vad ser du mest fram emot nästa vecka?

 

Kommentera

