Norge med frost och sol samt tankar om nuet

img_7010I helgen flög jag till Trondheim och hade tre lyckade agilitydagar i strålande sol! Mornarna var frostiga och riktigt kalla, men med en rejäl overall var det inga problem! Givetvis hade jag på mig en av de norgemössor vi erövrade på Norwegian open 2011. Perfekt!

På fredagen hade vi valpagility för helt fantastiska Baera-valpar. Gick igenom ett par grunder som jag tycker är bra att grunda med, så roligt att se hur unghundarna tog sig an utmaningarna. På lördagen och söndagen var det sedan full rulle med banträning från arla morgon till sen kväll – vi utnyttjade verkligen solen till MAX! Hoppas på lika fint väder nästa helg, då jag flyger dit igen. Lyckligt lottad!

Flyga med mage går utmärkt, att instruera med mage går det också … enda är väl när hundarna river och bommen skall upp. Just med overall blir jag verkligen mer lik en minion än något annat!

***

img_7106

Hittade ett bra citat häromdagen:

Sometimes in life, we become so focused on the finish line that we faile to find joy in the journey.

Efter att ha pratat med flera om hur resultatet är det enda som räknas, så kände jag att vi behöver ta upp detta. Varför har vi hund? Är det enbart för att ta titlar och segrar? Tar vi oss tid att stanna upp och faktiskt njuta av resan vi GÖR och har gjort. Jag är mycket för att ha fokus framåt, men för den delen behöver vi också njuta av resan – för det är ju den som tar betydligt mer tid av livet än själva målet.

Tävlandet är bara ett par procent av all vår tid, träningen lite mer. Störst del av vår tid med hundarna sker i vardagen – varje gång vi ger vår bästa vän en kram, får njuta av morgondaggen i spindelväven under morgonpromenaden eller glädjen i deras ögon när vi kommer hem. DET är ju faktiskt en del av resan, och så lätt att glömma bort i tävlinsghetsen. När det känns som att ALLA andra vinner och vinner och ni inget kan, ta då ett steg tillbaka: var kom vi ifrån? Var är vi idag? Vad kan jag göra idag för att slappna av och bara NJUTA av att ha min hund? Vad betyder mest … egentligen?

Bibehåll fokuset på målet – du VILL bli ditt bästa jag. Ha samtidigt en fot i nuet och njut, NJUT av att du har din bästa vän vid din sida!!

werga%cc%8ard-powerSkrivit om den tävlingsabstinens jag själv känner just nu, när ALLA andra tävlar. Men… den känslan är bara en liten liten liten del av nuet. För just NU njuter jag framförallt av att känna sparkar inombords, krama om min älskade kille och kunna röra på mig relativt obehindrat för att ge rovdjuren den kvalitet i livet jag vill att de skall ha. Som jag skrev:

Till dess skall jag njuta av att vara här och nu, förbereda ankomsten för vår människovalp och verkligen ta hand om kroppen så att jag kan vara den bästa tänkbara mamman – där liten får följa med på långa skogsäventyr med oss och rovdjuren.

Ha det super!!❤

Kommentera

