Canicrosskväll – bästa!

img_7083Oj vilken kväll vi har haft! Mötte upp mitt canicrossgäng vid 18 för att först fokusera på löpteknik utan hund. Vi jobbade en och en och jag gav tips om hur de kunde utveckla sin löpning för att orka mer och hålla bättre. Min tanke är att inte tänka så mycket, utan med mindre övningar under sina pass sakta utveckla en bättre löpteknik.

Därefter fick de hämta sina hundar för kvällen 600 m intervaller. Vi lade oss på led och körde rullande startordning. Förra veckan körde vi tusingar och det var jobbigt, men detta med 600:ingar var definitivt tufft! Många tror att man behöver springa så långt för att få effekt… I just say intervaller.

img_7157Alla jobbade så sjukt bra! Galet imponerade över den prestation både förare och hundar gjorde – alltså WOW! Nr jag ser hela ekipaget kämpa som de gjorde, med maximalt uttag, blir jag så… stolt? Glad? Imponerad? Känslan är svår att beskriva, men delad glädje är dubbel glädje. Att ta ut sig tillsammans med sin  bästa vän är det bästa som finns!

Vi hade även ett bra samtal efteråt – hur lätt det är att jämföra sig med varandra, när vi egentligen skall jämföra oss med oss själva. Den resan VI gör och har gjort. Vi kan inte jämföra oss med ngn som springer mil i veckan om vi själva springer för femte gången. Så lätt att skriva/säga, men svårare när en står där och VILL såååå mycket! Stanna upp, som jag skrev igår, reflektera: var är jag nu – vart kom jag ifrån? Ge dig själv en klapp på axeln – höj näven och säg:

FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!!

Tack hela gänget, ni gjorde min kväll! Och Jessica, du gjorde Ozz kväll❤ Hon är sååå nöjd nu – och alldeles alldeles LYCKLIG!

Kommentera

