Skapar du din chans eller hoppas du att den kommer till dig?

Mötte upp två vänner igår på simarenan för att introducera dem till crawlet. Jag är självlärd simmare, så det fick bli en grundintro, med betoning på grund, och sedan rekommenderade jag crawlskola. Det som är så fantastiskt roligt är att folk VILL lära sig nytt och det är för mig bland det bästa som finns – våga ta sig an det okända. De såg en chans i att få testa crawl genom att fråga mig – skapade en möjlighet och chansen gick hem!

werga%cc%8ardIgår var en sådan där dag då jag kände en sådan enorm tacksamhet för att jag har möjlighet att leva det livet som vi gör.

Just nu har jag en del att planera och vad passar inte bättre då än att ta sig till utekontoret vid Fjällsjön på Rya Åsar. Frisk luft till hjärnan, vaniljbullar & te till magen och tre rovdjur som nosar runt och undersöker världen. Livet!

Sådana här dagar är jag så oändligt tacksam för att jag tog chansen! Chansen att flytta till Borås. Chansen som innebar att jag i nästan ett halvår stod utan boende (fortfarande oändligt tacksam för mina vänner som öppnande upp sina soffor/sängar för mig!) för att hitta det perfekta boendet❤  Chansen att lita på att jag kan leva på det jag älskar att göra.  Just NU är fantastiskt.

Just nu blåser det också förändringarnas vindar – som kommer lagom till årsskiftet. Vad kan jag skapa av de möjligheter livet kommer att ge oss då? För jag väljer att se mina chanser, skapa mina möjligheter och tänka lösning. Jag bestämmer hur jag vill tänka och agera – ingen annan.

Vad vill jag egentligen säga med detta inlägg? Att du borde gå och göra/testa det där du alltid kikat på. Våga fråga en vän om hjälp.  Ja, vad kan det vara som du alltid velat göra? Stort eller litet spelar ingen som helst roll! ATT du skapar möjligheten ÄR det viktiga😀

Lycka till!

Kommentera

