FitDog Agilityteam Sweden – läger 1 November

Sitter framför datorn och känner hur det brusar i öronen av alla endorfiner ni som var med på lägret smittat mig med – TACK, välbehövligt. Vilken AWESOME helg det har varit! Fantastiska människor har fått lära känna och vänner har jag fått krama om igen. ALLA har levererat sitt BÄSTA JAG – verkligen överträffat sig själva och gett allt!

Vi snackar synergieffekt de lux!

img_7630Vi körde igång på fredagskvällen där vi samlades på hundvänliga Scandic Star i Lund – TACK för top notch boende. Första kvällen bjöds på mingeltävling, vi presenterade tankarna med konceptet bakom FitDog Agilityteam Sweden och jag presenterade tankar & frågor kring motivation/inspiration. Redan där visste jag: denna helg kommer att bli något utöver det vanliga.

Hela rummet kokade och jag… jag fick leka bitch (SRY – ngt ovanligt men kändes ändå fint) för att försöka få en syl i vädret. UNDERBART!

Avslutade kvällen tidigt eftersom halva gänget inte hade någon sovmorgon direkt.

img_7670Jag ansvarade för två fyspass och två mental träningspass per dag. Samlade halva gänget förmiddag och andra halvan eftermiddagen.

Vi började med en timmes fys… och, tja. Jag är så jädra nöjd! ALLA presterade oerhört bra, vilket innebär: NI HAR SÅ MYCKET ATT GE! Supernöjd med passens upplägg: hårdare styrkepass på lördagen och agilitykondition på söndagen. Med tanke på de uppdateringar jag fått på Facebook så är det just nu över 40 personer som har lite svårt att sätta sig ner… eller resa sig när de väl satt sig. Visst är livet underbart.

Mitt främsta mål med fyspassen var att INSPIRERA till att träna.

  • Ett, det finns tid om vi skapar den.
  • Två, det finns möjligheter om vi ser dem.
  • Tre, det är ROLIGT att träna – särskilt om det finns ett AGILITYSYFTE med träningen.

Det kändes som att jag lyckades – nu är det er tur att förvalta detta!

fullsizerenderEfter en kortare paus satte vi oss ner och det var dags att PRATA. Öppnade upp för gruppdiskussion och Wow! Vilken effekt det blev. Om rummet kokade i fredags, så blev det vulkankänsla i gympasalen. ALLA hade något att säga, tips att dela med sig av och tankar som behövde luftas.

Fokus denna första helg blev helt naturligt MÅLSÄTTNING. Ett grundämne inom prestation: vi vill veta både var vi startar och vart vi är på väg för att kunna jobba så effektivt som möjligt. Hitta verktyg för att verkligen ta reda på: vad behöver jag – när behöver jag – hur kan jag.

Det skall bli spännande att se vart var och en har landat i detta när vi ses igen. Vissa redan i januari och vissa längre fram. Oavsett, ta till vara på all kunskap. Utnyttja all inspiration ni fått i helgen: både fys, psyk och agility.

Rid på vågen – LIVING FOR AGILITY!

Kommentera

