Lucka 4: Dela med dig av DITT bästa motivationstips!

img_7170Igår kom jag in på det här med motivation – hur jag hittar den dagliga motivationen när det tar emot genom att fråga mina hundar.

Hur det än är, för att komma någonstans behöver vi ha en målmedvetenhet och ta de där dagliga små eller stora stegen för att utvecklas och närma oss vårt mål. För att vara målmedveten behöver vi jobba med vår motivation.

Här tänker jag att vi kan hjälpas åt med tips. Vi är alla olika och motiveras på olika sätt, så frågan är enkel:

Vad får dig att arbeta framåt när det tar emot?

Tänk högt och lågt. Tänk inuti boxen och tänk utanför boxen. Ge tips som du tror alla läst och ge tips som du tror andra kanske tycker låter helt galet! Vad som helst platsar här.

Ett par av mina tips:

  • Peppbilder! Bilder som påminner mig om vägen, målet om hur roligt det är! Har dem överallt: på mobilen, i datorn och på spegeln. Jag vill se dem, påminnas: DIT skall vi – SÅ vill jag känna!
  • Ta på sig träningskläder när jag vaknar – gör mig redo oavsett. Kan också vara att packa träningsväskan kvällen innan.
  • Boka träning med en vän – få saker är lika motiverande som att dela målmedvetenheten med någon

Nu är det din tur – ser fram emot att läsa allas svar!

unnamed.jpg

4 thoughts on “Lucka 4: Dela med dig av DITT bästa motivationstips!

  1. När det gäller min egen fysiska träning har börjat försöka tänka att ett dåligt träningspass är bättre än inget träningspass. Alltså har jag lättare att komma ut och springa tex när det tar emot för även om jag inte klarar att hålla det tempo jag vill för att jag är ur form, får ont i knät eller vad det än må vara. Jag har i alla fall varit ute och sprungit lite, även om jag fick gå ibland.
    När det kommer till hundarna är det lite lika tänk. Där vill jag dock inte ha en dålig träning, däremot kan jag tänka mig att ta ett träningspass med enkel motivationträning där jag inte behöver tänka så mycket, men hundarna får ett härligt fart pass och efteråt brukar alla vara väldigt nöjda.

  2. Åh det med att ta på sig träningskläderna direkt när en vaknar – varför gör jag inte det för?? Ska genast börja med det, istället för att lufsa runt i myskläder och byta om till träningskläder, bättre att byta om till myskläderna efter träningen istället!

  3. Jag tänker – gällande min egen träning – att det bara är att göra. Jag försöker förkorta startsträckan. Att sätta upp mål ger också motivation. Kan vara så enkelt som att ha som mål att göra si och så många löppass den här veckan – att fullfölja mål, att skapa kontinuitet och att fortsätta springa ger riktning och mening tycker jag. Jag vill absolut inte bli sådan som inte fullföljer. Det är en drivkraft i sig – att fullfölja. För det är ju inte så att varje pass är superskoj. 😉

  4. Jag brukar alltid bestämma, antingen på söndagen vilka dagar jag ska träna, eller dagen innan att imorgon ska jag träna. Allt för att jag inte ska kunna säga att ”ups jag hann inte idag heller”. Sen det är som nån skrev ovan, att alla träningspass är bättre än inget, även om det inte är ett toppenpass just den dagen. När det kommer till att ta sig till exempel till gymmet, så brukar jag, när jag känner att jag inte orkar, säga till mig själv att det är ok om jag bara tar mig dit och gör nåt litet, om det så bara blir 5 min så är det bättre än inget. Oftast blir det ju mer 😉 Men ibland har jag faktiskt kommit till gymmet o upptäckt att kroppen faktiskt inte orkar, då är det ok. Jag har försökt!

Kommentera

