Lucka 9: Misslyckas!

14165Kommer ihåg när jag sitter framför juryn inför uttagningen till Atleterna 2014 och får frågan:

Hur hanterar du ett misslyckande?

Tittar genuint förvånat på dem och svarar: ”jag vet inte… jag har aldrig misslyckats”. Det blev helt tyst i rummet.

Vad jag menar är inte att jag alltid lyckas med allt, åh nej. Vad jag menar är att jag inte ser misslyckanden som just misslyckande. Jag ser dem som en möjlighet att utvärdera och omdefiniera mina mål.

Om jag inte lyckades genom den väg jag valt betyder det inte att det inte går, bara att jag får välja en annan väg.

Inställning och attityd väljer vi – detsamma hur vi hanterar ett misslyckande. Genom att reflektera över detta gör du dig redo.

Så, nästa gång du möter en återvändsgränd: vad kommer din inställning att vara då?

 

Kommentera

