Lucka 10 med UPPGIFT: comfortzone challenge

img_9326

Att åka skidor i samma spår som ryska landslaget var en stor comfortzone challenge för mig… ni förstår säkert varför. Tack Kicki som fixade skidor och bilder ❤

Ett sätt att lära sig våga ta möjligheter som ges och att misslyckas är att utsätta sig för obekväma situationer. Göra en:

COMFORTZONE CHALLENGE

Det handlar inte om att ta sin värsta fobi och utsätta sig för den. Nej, det handlar om att börja utmana sig i vardagen. Det kan handla om att lära sig något nytt. Det kan handla om att välja en annan smak på sin muffins till fikat. Det kan handla om att fråga den där personen om den vill träna ihop, eller ringa den där vännen du tappat kontakten med. Helt enkelt göra det där som du drar dig för att göra.

Om du bild-googlar comfortzone challenges kommer du mötas av bilder av folk som ligger på torg, i affärer eller i andra områden med mycket folk. Den grundutmaningen handlar om att ligga på marken i 30 sek där andra befinner sig, okända andra. Asläskigt första gången, samma känsla som innan du skall in på banan. Sedan gör du det, och inser att det var ju inte så farligt. Sakta men säkert vågar du mer och mer…

Vad blir din comfortzone challenge denna advent?

 

 

2 thoughts on “Lucka 10 med UPPGIFT: comfortzone challenge

  1. Är så stolt över min comfortzone Challenge som jag lyckats med igår. När jag var yngre dansade jag jazz och balett och var riktigt bra på det. Tyvärr blev jag tvungen att sluta på grund av ett flertal skador. Kunde inte då nöja mig med att bara dansa för skojs skull. För ett år sen tog jag upp jazzen och baletten igen i motionssyfte och med det kom möjligheten att uppträda igen. Jag är ju inte alls så bra som för 20 år sedan men igår stod jag på scenen igen inför en fullsatt salong och klarade att njuta av stunden utan prestationsångest!

Kommentera

