Lucka 11: Ju mer jag tränar, desto mer tur…

img_2724Såg en sådan bra bild på instagram för ett tag sedan. Två personers liv jämfördes där den ena sov och sov och tog det lugnt, festade innan tävling etc. Denna andre steg upp innan jobbet för att träna, spenderade helgerna med att träna eller tävla. Resultat på tävling: person 1 förlorade efter person 2.

Första personens kommentar till andra personen:

Vissa har verkligen TUR på tävling.

Alla känner väl även igen Stenmarks berömda citat: ju mer jag tränar desto mer tur får jag… Vi behöver se att vi behöver TA möjligheterna när de kommer, men också faktumet att vi SKAPAR våra egna möjligheter. Istället för att avundsjukt kika på andras framgång, fråga dig själv istället. Vad kan jag göra annorlunda?

För vet du vad:

Om du gör det du alltid har gjort – då får du det du alltid har fått.

Vad gör du IDAG som ger dig tur?

4 thoughts on “Lucka 11: Ju mer jag tränar, desto mer tur…

  1. Idag blir det comfortzone challenge o träning i ett. Nu är det snart min tur att ha tur 😜

  2. Alltså det är så roligt! Jag har velat kommentera flera gånger eftersom jag fått en del tankeställare genom kalenderna men idag var det bara så klockrent! Jag hade bestämt redan igår att jag skulle träna med Bat. Men idag kände jag mej inte alls motiverad. Då tänkte jag på dagens lucka och kände direkt att ”jo, jag vill göra nått idag som gör att vi är bättre imorgon” 😀

Kommentera

