Christmas RUN vecka 2

img_4774

Härliga måndag och dags att se vad vi kan hitta på för att rusha ur systemet denna vecka! Välj den nivå som passar DIG bäst och NJUT av att vara ute tillsammans med din bästa vän. Kom i håg: VARJE minut räknas, och ATT du tar dig ut i löpspåret ÄR en seger!

Tagga gärna #propirayajul eller #outnoutendurance när ni är ute – det inspirerar mig!

LYCKA TILL!

Kondition (ca 3o min)

UPPVÄRMNING 7 min.  
Gå eller jogga i ett tempo där du kan prata och där du känner att du kan öka när passet väl börjar.
Under denna tid får även hunden rasta av sig = OK att stanna till för att lukta etc.

A: (2 min. jogg – 3 min. gång) x 4
2 min ökat tempo, våga jogga eller gå fortare.
3 min gång.
Upprepa tre gånger
= totalt 8 min jogg/SNABB gång och 12 min återhämtning.

B: (5 min. tempo/jogg – 3 min. gång) x 3
5 min ökat tempo med jogg i prattempo.
3 min gång. Upprepa tre gånger.
= totalt 15 min jogg och 9 min återhämtning.

C: Intervaller med RUSH (3 min – 1 min)x5
3 min löpning (prattempo)
1 minSNABBT tempo – tänk sprint, rush! ÖKA!!! Mjölksyra!
Upprepa TRE gånger
VILA 3 min –> GÅ!
3 min löpning (prattempo)
1 minSNABBT tempo – tänk sprint, rush! ÖKA!!! Mjölksyra!
Upprepa TVÅ gånger
= totalt 15 min jogg i prattempo, 5 min hård löpning och 3 min återhämtning i form av gåvila.

Julklappstips? En månad med #outnoutendurance att kicka igång 2017 (start 30 jan) vore väl en grym julklapp! Pepp och färdiga scheman; bara för DIG och din hund att ge er ut och köra! Se länk nedan.

unnamed

Kommentera

