Lucka 16: hard work pays off

img_8919Att jobba mot ett mål innebär både medgång och motgång. Känner ingen som inte haft ”bumps on the road” på deras väg mot framgång.

I never said it would be easy – I only said it would be worth it!

Att jobba med mental träning är också tufft.

Dels för att du behöver möta dig själv – ditt innersta. Ställa och framförallt svara på frågor. Frågor som gör att du lättare kan arbeta med olika verktyg för att faktiskt ta fram det bästa ur dig!

Dels för att det tar tid och som vi tidigare varit inne på så handlar tid om att prioritera. Kan vi se nyttan med något är det enklare att ta sig tid. Det betyder per automatik att vi behöver BÖRJA för att se OM det gör nytta. Det är alltså en tid vi behöver lägga utan att veta om  det kommer att vara värt det… men lita på mig: det ÄR värt det!

Mitt råd, följ julkalendern. Fundera och reflektera.

Det ÄR ibland jobbigt. Det får det lov att vara när nya vägar byggs! 

Julklappstips? Den 27:e december kör jag igång en ny omgång av tävlingspsykologikursen Ditt Bästa Jag. Känner du att denna julkalender faktiskt ger dig något? Då kan jag meddela att det kommer den kursen göra flera gånger om. Utmaningar, kontinuerlig feedback och att gå på djupet med att utvecklas.

Vem vill DU skall bli sitt bästa jag?

unnamed.jpg

Kommentera

