Julskinkan har rymt!

img_5169Jag inspireras väldigt mycket av mina rovdjur* deras attityd och inställning till livet. Nu ger vi järnet tycks vara den ständiga knappen.

Denna vecka skall vi härma våra bästa vänner och ge järnet! Är ni med?!

Kondition (30 min)

Denna vecka samma pass för alla – intensiteten avgör hur jobbigt vi gör det!

UPPVÄRMNING 5 min.  
Gå eller jogga i ett tempo där du kan prata och där du känner att du kan öka när passet väl börjar.
Under denna tid får även hunden rasta av sig = OK att stanna till för att lukta etc.

ABC: 2 min jogg – (30 sek långsamt/30 sek snabbt) x 10 st – 2 min gång/jogg – (30 sek långsamt/30 sek snabb) x 6 st  5 min promenad eller jogg hem.
30 sek snabba (DITT snabba: jogg, springa, spurta – DU avgör) följt av 30 sek lugnt (jogg eller gå)
Försök ha samma tempo på alla 30 sek snabba – gå hellre mellan de sista om du känner att det tar emot.
= 30 min varav 14 min jogg/gång och 16 min intervaller med 8 min snabb och 8 min återhämtning.

Tänk på! Du kan göra detta precis så hårt som DU vill, och huvudsaken är att DU får pulsökning. Spurt är olika för oss alla – och så länge du ÖKAR i 30 sek är det en VINST!

HEJA DIG! I vanlig ordning – ALL träning räknas!

Tagga #propirayajul och #outnoutendurance – kan lova er att jag är sååå galet avundsjuk på att ni får springa som ystra papilloner i löpskogen. Jag längtar till jag också kan ge mig ut!

* Varför refererar hon dem hela tiden som sina ROVDJUR. Jo för de är alla döpta efter rovdjur. Piraya… I rest my case. Akta fingrarna!! Ozelot, en sydamerikansk djungelkatt, ett perfekt look-a-like till min smidiga korthåriga brud och så har vi fladdermusen Bat. Ok, han blev inte alls så blodtörstig som jag hade tänkt. Men… man KAN krama ihjäl folk också. Han kanske borde hetat Boa istället?

Julklappstips? En månad med #outnoutendurance som kickar igång i slutet av januari är bästa sättet att peppa igång nya året. Välkomna att bli inspirerade!!

unnamed.jpg

One thought on “Julskinkan har rymt!

Kommentera

