Lucka 20: du är steget före – jag lovar!

img_3173Jag väljer att fokusera mycket på att misslyckanden inte är misslyckande, eftersom jag VET hur jäkla påfrestande de kan vara.

Nyckeln är just denna:

DU FÖRSÖKER!

Det min vän är det absolut VIKTIGASTE som finns. Att våga göra. Våga försöka. Så även om du tittar på konditionspasset från igår och tänker; men jag kan ju inte springa? Eller att du gav dig ut och ”bara” körde fem intervaller. Vet du, du KAN och att göra fem intervaller (eller EN för all del) är MÅNGA fler än den som inte gör några. Vi måste alla börja någonstans.

Ett sätt att jobba med bilden av att ”jag kan inte” är att se tillbaka och faktiskt inse vad du åstadkommit i livet tidigare. Stort som smått, allt räknas!

Dagens fråga:

Vad gör du idag som du tidigare inte trodde att du skulle klara av och som du tvekade inför att ens försöka påbörja?

Inspirera varandra!

unnamed

2 thoughts on “Lucka 20: du är steget före – jag lovar!

  1. Om man tänker efter – massor med grejor. 🙂 Både i jobbet, på det privata planet och träningsmässigt. Det r väl det som är det fina med nya utmaningar – de är bara att anta och (förhoppningsvis) klara. En milstolpe för mig i år var att klara en halvmara. Har aldrig sprungit så långt förut och trodde inte jag kunde. 2017 väntar en full maraton. Det tror jag inte heller att jag kan men det skall jag nog klara av ändå, på något sätt. 🙂

  2. Jag har tagit modet till mig o anmält mig till ett millopp. En hel mil!! Har aldrig sprungit så långt. Nervös o taggad. Hade aldrig hänt utan dig. Både fysträningen o den mentala träningen. Tack för att du når fram till mig 😊

Kommentera

