Piraya – vår stjärna

img_1860Igår tändes en ny stjärna på himlen. Min bästa vän och älskade Piraya – hon som alltid var vid min sida.

Jag har två önskemål. Det första är att du NU kramar om dem du älskar det allra hårdaste du kan. Tala om för dem hur mycket de betyder för dig. Du vet aldrig när du kommer att förlora dem. Ingen kan få för mycket kärlek.

Piraya hade världens bästa sista-dag utan att vi ens visste vad som väntade

Hon fick leva fullt ut in i det sista.

img_8914Mitt andra önskemål. Om du skulle vilja dela ett minne som du har av Piraya skulle det betyda väldigt mycket för mig. Även om minnet ”bara” är från en bild.

Igår var jag helt förstörd av sorg, men genom att gå igenom bilder på Piraya kändes det bättre.

img_3669Vi har gjort så mycket tillsammans, vi har varit LYCKLIGA och verkligen FÅNGAT DAGARNA!

TACK för all tid vi fick ihop Piraya.

ALWAYS by my side ❤

❤ Maybe not in sight anymore – but forever there, right by my side

img_8956Hon kommer från ställen
där tiden har slutat passera
där morgonen sjunker i havet
och skymningen gryr
Hon får dig att lova
vad du lovat att aldrig riskera
Hon är överallt
där du stannar och dit du flyr

img_8913Hon kommer från främmande vidder
där havet är land och land hav
Där vindarna brusar
och forsarna susar
och skatorna ger sig av

img_6745Hon är eldfast och stark
hon är sårbar och öm
Hon kommer från främmande vidder
Hon stannar hos dig som en dröm

Hon vänder sig om när du vunnit
och solar i glansen
och hon äger styrkan
du alltid trodde var din
När tystnaden dånar som oljud
och stramar kring halsen
När rimfrosten glittrar
då står hon vid dörren och vill in

img_3211och hon kommer från främmande vidder
där stormen är lä och lä storm
där svart är vitt
där mitt är ditt
där det tydliga mist sin form

Hon gör silver av damm
hon gör honung av salt
Hon kommer från främmande vidder
där ingenting blir allt

Hon kommer från ställen
där de starkaste spjärn bara slinter
Hon vandrar längs krokiga vägar
hon själv trampat opp
Hon är orörd av lagar och regler
av sommar och vinter
Hon ler emot dig
just innan solen går upp

img_0896Hon kommer från främmande vidder
där dom fattiga ruvar på guld
där svaret är frågan
där gnistan är lågan
och dygd är detsamma som skuld

Du vill ta henne med
hon ska se vad du kan
men hon kommer från främmande vidder
dit du reser men aldrig når fram.

KRAM!

8 thoughts on “Piraya – vår stjärna

  1. Finaste coolaste lilla Piraya. 💜 Stor styrkekramar till dig. Ett av många minnen är från Stockholms SM när Piraya tagit en tunnel för mycket (enligt domaren) mot slutet av banan och du sen sitter med ett stort leende pp backen och en superlycklig Piraya jommer farandes. Där och då var ni mina vinnare på det SM:et. Och för alltid. KRAM.

  2. Älskade lilla Piraya , du sov så gott hos mig fr några nätter sedan och nu är du stjärnan såm lyser klart när jag ser upp på himlen. Jag kan se dig alla dagar/nätter när jag tittar upp . R.I.P. lilla Piran, du var en underbar fyrfoting.💖💖💖💖💖💖💚💚💚💚💚💚💚

  3. En varm styrkekram till dig! 💖
    Det är alltid tungt att mista någon av sina 4-benta livskamrater. Du skrev så vackra minnesord om din lilla fina stjärna! 💖

  4. Lilla-stora Piraya ❤
    Tyvärr fick vi aldrig chansen att träffa Dig, men vi har vid flertalet gånger hört om dig och dina stora framgångar inom agility-världen,.. hur snabb du var, och trycket i ditt språng! Så du har många gånger funnits med oss i våra tankar när jag och Enzo tränat agility – du är en förebild för många! ❤

  5. Blev så ledsen när jag läste, beklagar din förlust av hela mitt hjärta 💔❤️

    Piraya var ett med dig, erat samspel, energi och eran lycka, helt fantastiskt att se er in action!

    Piraya var så självklar vid din sida, man blir glad av er båda! Vid sista föreläsningen höll hon låda på sitt vis, och känslan av att hon inte bara är din, utan att du är hennes, är så påtaglig och hon utstrålar sånt lugn och sån lycka tillsammans med dig.

    Tack för att jag fick uppleva din Piraya!❤️

    Många kramar från mig och hundgänget ❤️

  6. ❤ En fanststisk liten hund som alltid gjorde sitt yttersta, spelar ingen roll om det var med dig på agilityplanen eller med mig i utställningsringen ❤
    Är så glad att jag har hennes barnbarn Brandy❤❤

  7. Mitt starka minne av Piraya är den bilden du delade på din Instagram där hon springer på en strand (i Spanien?) där du skriver att ni har deltagit i mästerskap i agility. Jag tyckte det var så vansinnigt häftigt och inspirerande. Den bilden finns på min vision board hemma nu och den tavlan har infriat många drömmar hittills.

Kommentera

