Lucka 23: vem inspirerar dig?

unnamed-1Mina hundar inspirerar mig! Jag omges även av fantastiska personer som inspirerar mig dagligen på olika sätt. Att få följa dem live eller via instagram gör att jag får energi och kan hålla igång min glöd. Se att saker och ting går! Min glöd kommer alltså både inifrån och utifrån.

Dagens fråga är enkel.

Vem inspirerar dig?

Tre av mina inspirationskällor:

  • Min älskade kille. Få personer kan få mig att ge det där lilla extra som han kan. Få personer är så målmedvetna som han är. Få personer är så lik en hund* som han är. När han gör något ger han ALLT – jag skojar inte. Det finns inte ett uns ork kvar när han bestämt sig för något. Vill han något, då gör han den. Punkt. Han är definitionen av en vinnarskalle…
  • Sara Trolte – min atleterna vän som stod mig allra närmast under inspelningarna. Tjejen som har så mycket eld inom sig att du blir varm bara av att vara nära henne. Hennes instagram är fyllt av hopp-och-lek, cause she can. Hennes attityd är top notch! En traktor – she can do anything!
  • Jenny Damm – att kunna vara i toppen år efter år efter år är stakt: tekniskt och mentalt stort. Kunna leverera med olika hundar. I olika situationer, inte bara på tävlingsbanorna utan även på kursplan, är inspirerande. Viljan att utvecklas och se möjligheter i en sport som fotfarande är ung på så många sätt. Det finns så mycket mer vi har kvar att lära – Jenny är en person som ständigt flyttar gränser.

Nyfiken på dina inspirationskällor!

* det är den största komplimangen någon kan få…

3 thoughts on “Lucka 23: vem inspirerar dig?

  1. Här är några som inspirerar mig,

    Puzzel, Tim & Dante. Alltid lika glada, busiga och kontaktsökande. De ger mig massor med kärlek, inspiration – och en buff med nosen mot mitt ben/sida känns såå gott. En viftande glad svans framför mig när vi är på promenad eller springer. Förväntansfulla blickar… vad ska vi göra för kul nu matte?

    Min man och min dotter inspirerar mig till att utvecklas personligt och till att göra saker som jag själv inte skulle kommit på. Min familj betyder megamassor för mig.

    Eva-Marie, du är en av mina inspirationskällor som ger mig energi, ork och än mer jäklar anamma. Senast t.ex. i lucka 20; ”du är steget före – jag lovar! DU FÖRSÖKER! Det min vän är det absolut VIKTIGASTE som finns.” Gjorde att jag fällde en liten tår och klappade mig själv på axeln och orkar tuffa på lite till, och lite till… med mer energi och beslutsamhet (tufft ibland att vara bredvid när de man älskar inte mår bra).

    Laleh. Kanske lite otippat men hon har länge varit en person som ger mig inspiration. Med sin musik, hennes texter, energi och att hon tar sin egen väg utan att det är något ”märkvärdigt” med det. Det självklara i att göra det man känner för. Det finns en självklarhet, något avslappnat och okonstlat som jag gillar med Laleh.

    Silvia Trkman. Bara titta på länken…https://www.youtube.com/watch?v=_9ZDNXO-J4U&ab_channel=Lolabuland Att vara i bubblan med sin hund. Ser enkelt ut, duktig, glädje, samspel, livsglädje…

    KRAM och ha en riktigt SKÖN JULHELG! ❤

  2. Min fantastiska fyrbenta flock inspirerar mig. Så lika men ändå så olika!
    Sociala medier inspirerar mig. Inga speciella konton jag följer men det blir något YouTube-klipp här, en banskiss där, en fråga där
    Min elever inspirerar mig. De utmanar mig på alla plan och ser till att jag utvecklas och inspirerar, att jag aldrig står stilla och att min kärlek till sporten aldrig dör oavsett vilka tråkigheter som händer.

  3. Inspiration finns att hämta i så många former. En solig och klar höstdag i en mysig trollskog, en låt som förflyttar dig i tid och rum, dina nära och kära. Men jag har tre som får mig att sikta på mina drömmar och tro att allt är möjligt. Det är Jenny Damm av samma anledning som du själv skrivit, f.d. arbetskamraten Hanna Rydman som följde sin dröm i blygsam skala och som nu blivit ett stort företag (Joyvoice) som sprider glädje över hela Sverige och sist men inte minst du Eva Marie. Med en stålvilja som osar positivitet får du mig att vilja kämpa mer. Tack för det!

Kommentera

