LEV LIVET 2016 – Tänk om vi vetat det vi vet idag när året började…

Detta är ett av de absolut bästa och mest omtumlande år jag någonsin varit med om. Extrem glädje och otröstlig sorg har verkligen varit närvarande. Suttit och kollat igenom bilderna och det var för många för att enkelt kunna välja ut vilka jag ville ha med… plötsligt ser jag att jag tagit en powerbild (minst) varje månad – en powerbild som visar hur jag VILL leva mitt liv fyllt av just LIV. DET får bli årets tema – för om det är något detta året har handlat om så är det:

LEV LIVET 2016

Piraya, hon kommer att få sitt alldeles egna minnesinlägg när jag känner mig redo att ta tag i det… ❤ for ever in my heart ❤

jan2JANUARI

Börjar året med att skratta ihop med mina rovdjur. Lika kaotiskt som alltid när vi är ute på tur. En som prompt måste plocka ALLA pinnar. En annan som måste tvångskrama så fort chansen ges. En tredje som skall upp på ALLA stenar som finns för en yttepyttesmula godis. Det är/var mina rovdjur i ett nötskal det. Kärlek!

Ok, nu börjar året som heltidsföretagare. Haft företaget i flera år, men nu var det dags att ta steget fullt ut och LEVA på det jag älskar!

Januari handlar mest om föreläsningar över hela landet., Linda kommer ner och vi håller kurs i Göteborg (Linda köper MASSOR av skor på natten och Mikael agerar försäljare…).

febFEBRUARI

Reste till Norge och Siv Svendsens gäng för tävlingspsykolgi de lux! Hade en superkul helg, full med inspiration när jag åkte därifrån.

Annars var det jobb & träning som hägrade. Fullt upp med att förbereda inför swimrunsäsongens alla tävlingar. Därför blev det flera löppass i veckan (målet var 3-4 mil i veckan) och massor av simning! Kände mig superstark!

Startar upp Tävlingspsykologi 2 och blir så glad över att få fortsätta följa personer som gått ettan. TACK alla, både ettor och tvåor, för förtroendet, Ni ger mig så mycket!

Fikade med Anna och spånade på idéer och plötsligt kläcktes Fysträning med hund över en chokladboll. Årets idé!

marsMARS

Fysträning med hund drar igång, blir en succé! Jag tycker så mycket om onlinekurserna, det är mitt forum verkligen – ger mig så enormt mycket inspiration!

Största händelsen i mars är att vi drar till fjällen! Jag fick lära mig att åka utför och fullkomligt älskade det. Hade snö långt upp i bihålorna och en knallblå rumpa, fullkomligt fantastiskt!

Just ja, haha, Linda och jag hade vår episka Maximerad agilityhelg – över 12h (ni läste rätt) agility i Arningehallen. Vilken fullkomligt galen dag… tänk er start kl.8.00 med fysträning och sedan NON-stop fram till 21.00. Fys, agility, tävlingspsykologi, hoppteknik och grundträning. Alla var helt slut efter den dagen, och ja… det fanns de som, liksom oss, gick HELA dagen!

Flera Run with your dog-prova på, bland annat i Linköping. Startar även upp en kvällskurs i canicross på Kype, lyckat! Poppis att få svettas ihop med sin hund – och springa fort fort fort! Praktisk tävlingspsykologi-kvällskurs i Varberg, och med barmark blev det en hel del egen agilityträning också. Ställer ett påskägg i trappuppgången med trapphusfåret – poppis bland grannarna. Går Barbara’s Force Free Animaltraining på Borås djurpark. Tränar allehanda olika arter och får träffa djurtränare från hela världen.

april2APRIL

Fortsätter springa långt och simma hårt, men… blir förkyld. Tränar inte på tio dagar och när dessa tio är över så försvinner inte tröttheten. Orkar ingenting. Trött trött trött! Förstår inte vad det är för fel på mig…

Emelie bjuder in mig att hålla en tävlingspsykolgihelg. Superkul! Spelar in filmer till Fysträning med hund för fullt, hittar på nya pass och inspireras av att se hur deltagarna lägger upp hur det går på insta under #outnoutendurance .

Håller helgkurs på Hallå hund, med flera JAKTEKIPAGE. Ascoolt att få ta in ytterligare en disciplin i mentala träninsgtänket. Roligaste minnet från den helgen är när Therese tar med sig guldmedaljer till sitt gäng och delar ut efter avslutad kurs. Gillar den idén!

Går själv på flera föreläsningar, bland annat för Kjell Enhager. Fantastisk inspiratör! Springer i min våtdräkt, även om jag är trött hägrar Utö swimrun i slutet av maj. Jörgen bygger ett långhopp till mig och rovdjuren – wohoo! Jag får uppdraget att vara mental coach för landslaget i HtM och Freestyle när de skall åka till VM i Moskva!Åker på föreläsningsturné igen.

juniMAJ

Jag är trött… Linda påpekar att det måste nog vara ngt mer än bara en ”infektion” – du kanske är gravid… får veta att vi väntar barn och är i vecka nio! 😀 Så började GRAVIDÄVENTYRET! Årets chock och glädje! 😀 ❤

Åker till både Mariestad och Göteborg för att tävla agility! Går en kurs 3D-funktion och lär mig ännu mer om hur kroppen fungerar.

Run with your dog – denna gång på Kype i Borås och en änn större succé än förra året! Deltagare från 7 år och uppåt, landslagsekipage och nybörjare – alla raser du kan tänka dig. En succé!


juliJUNI

Åker till Varberg och firar Mikaels födelsedag, njuter av livet. Oförglömlig helg… fullkomligt oförglömlig. ❤

Får möjligheten att använda Parkervallen för agilitykurser. Mikael hjälper mig att klippa banan och sedan är verksamheten i full gång. Knottmaskin is tha shit!

Drar till Stockholm för sommarens läger ihop med Linda – Maximerad agilitysommar! Varma sommar dagar med massor av agility – och vänner som tror att jag gått och blivit sambofet… jo tjena, if they only would have known 😉

Någon vecka senare drar vi upp till Åre för agilierande med Norrmännen. Kan ju varit årets agilityvecka! Bat hånglar upp Eirins bebis i barnvagnen. Linda och jag är ett riktigt dreamteam när det gäller just agilitykursande tillsammans. Galet bra vecka – som avslutas med en sträckkörning från Åre kl.16 till Midsommarfirande i Varberg… JAG VET JAG ÄR INTE KLOK! Men… jag slapp stå i Södertäljes beryktade brokrockskö, och lätt värt att inte missa årets midsommarfest.

Anmälan till FitDog Agilityteam Sweden släpps och blir även den en braksuccé. Inser hur lyckligt lottad jag är som får arbeta med fantastiska människor hela tiden!

Börjar rida igen. Blir medryttare på Herr Masken och njuter av att få komma ut en dag i veckan på hästryggen.

Bästa? Jag är PIGG igen!! 😀

juli2JULI

Ännu mer agilitykursande med Linda. Intervjuas av Bodil och får springa med Bat fram och tillbaka på en äng samt ge tips om hur du kan träna tillsammans med din bästa vän.

Åker till Tommy & Annika för två härligt somriga agilitydagar! Jädrar vad de fick köra och vilka bra banor jag lite snabbt och lätt fick komma på när de satte kursbanorna på första försöket. Maratonagility de lux fick det bli istället Lyckad helg!

Mikael och jag åker till Liseberg, men tydligen får man inte åka något som gravid… doh. Istället buggade vi loss på dansgolvet! Making the best of everything! Testar pokémon GO och konstaterar att det inte är något för oss. Plockar litervis med hallon. Natt-nakenbad… sommar! Grillning vid Fjällsjön ❤ Livet leker!

Blev inget tävlande för mig detta år. Först året ever… och första året på tio år där jag inte deltar i ett mästerskap… men så kom Emily Penttilä och bad mig vara mental coach och caddy vid dels en tävling i Borås och senare på EM i Jönköping. Vilken glädje och ynnest att gå med denna grymma golfspelare, som jag dessutom haft äran att coacha under året. Det var verkligen en upplevelse att få vara caddy. Två riktigt roliga dagar tillsammans och jag ser fram emot att fortsätta coacha Emily nästa år, TACK för förtroendet!

Åker över till Åland för tävlingspsykologi, agility och canicross-helg. Återigen, skall en göra något skall en göra det FULLSPÄCKAT! Första gången någon påtalar: du är gravid, eller hur!? Äter gott, cyklar massor och får se fantastiska prestationer av alla deltagare! Hoppas att få komma till ön igen!

augustiAUGUSTI

Gillar effektivitet, så raka vägen från Åland drog jag till Helsingborg för att gå sommarkurs i Stå-upp-komik för Martin Svensson! Vi snackar en vecka med SKRATT! Avslutades med en liveshow, och här kan ni se mitt framträdande. Jag körde gravidskämt så att folk inte visste om de skulle skratta eller attackera mig. Tydligen är det inte helt rumsrent att prata munkorg och ensamhetsträning av barn… men JAG hade roligt!

Fortsätter ner till Varberg för ytterligare en myshelg på västkusten. ❤ Vi får ultarljuds-bilder på vår lilla människovalp ❤ det växer verkligen någon där inne! Vi njuter massor av sol och semester! Åker till Danmark och kör en flip-a-coin-semester. Precis sådär spontant som bara vi kan ha det – leva livet till fullo. Jag får mina första gravidjeans, UNDERBARA!

septemberSEPTEMBER

Stockholm och Run with your dog, ytterligare en succé! Glädjen att få följa ekipagen från startfållan till målgång är totalt! Springa med hund är fantastiskt!

RUN with your DOG

for the love of running with your best friend!

Dessutom är det underbart med hängivna samarbetspartnern MUSH – bästa hundfodret, som verkligen ställer upp i vått och torrt med Maria i täten. Stort TACK!

Kör igång höstens canicrosskurser och njuter av att springa en sista kväll ihop med gänget innan förlossningen. Mår super i kroppen och vill inte riskera att få ont. Längtar efter att få springa igen så ni anar inte!

Drar igång tävlingspsykologikvällar hos Elfsborgs BHK, både grund och fortsättning. Snacka om att den klubben satsar! Dessutom körde Emelie och jag igång temakvällar i tävlingspsykologi en gång i månaden. Superidé som vi kommer att köra i repris till våren (med människovalpen på magen istället för inuti magen). Drar till Öland… denna solens ö. Tävlingspsykologi för ett ambitiöst gäng. Får smaka på deras nationalrätt… no further comments.

Bat får tossor. Sliter tassarna mycket nu när vi cyklar, ja för det är det vi gör mest. Cyklar varje dag i stort sett. Mikael och jag cyklar upp till Rya Klint, Borås utsiktsplats nummer ett! Fantatsiskt vacker! Där uppe dricker vi te/kaffe och nygräddade bullar. Lev livet!

Avslutar månaden med att flyga till NEW YORK, USA! Wohoo! Njuter av god mat, shopping och champagne i parken. Skrev jag lev livet!?

oktober2OKTOBER

Hösten = föreläsningsturnéer runt om i Sverige. Hamnar både i Stockholm och Skåne. Åker till Norge två helger – sista innan jag inte får flyga pga gravididteten. Agilitykurs på schemat, intensivt schema! Går runt i overall och känner mig övergravid. Får se bästa tänkbara agilityn, äta god mat och njuta av bästa sällskapet.

Mycket canicross och tävlingspsykologi blir det, både privatträningar och kurser. Inspirerande till max! Åsa skickar mössor hon har sytt till människovalpen: apor! Lovar att ni kommer se många bilder på dem framöver.

Ännu en tur till Rya Klint, blir jobbigare och jobbigare att cykla i uppförsbackar med MTB:n. Uppe på toppen fikar vi och … ja, njuter av livet! Efter NY har jag massor av frukostinspiration och går bananas på instagram med alla mina frukostkreationer – världens godaste frukostar!

nov3NOVEMBER

November är en galen månad. Jag har sedan långt tidigare planerat att detta skulle bli min sista jobbmånad, och klämmer in ALLT jag kan! Många skakade på huvudet: du kanske inte ens kommer kunna gå i november. För MIG finns det bara att försöka, inte ge upp innan mållinjen. och vet ni vad, november blev en fantastisk jobbmånad!

Bland annat var jag två dygn i Norge och föreläste, träffade Lene. Drog nattkörning (jag vet, DET kanske inte var det mest genomtänkta, men det gick bra!) upp till Linda och ytterligare en Maximerad agilityhelg. Lyckad!! Passade på att föreläsa när jag ändå var uppe, så en nätt veckas roadtrip blev det. Fick även chansen att föreläsa för Svenljunga kommunanställda – gillar att få jobba out-side my box!

En sväng till Skåne och FitDog Agilityteam-helgen, kör fast med Mrs Dino men hinner fram i tid. Håller fysträning och tävlingspsykologi… och ja. Det blev så JÄ-LA bra alltihop! Mest nöjd är jag över att de fick träna på att ramla och ta sig upp snabbt… ALLT skall tränas i agility to be the best!

Går på föreläsning i mammaträning, inspireras och tränar mer inriktat. Finns så mycket vi kan göra idag för att verkligen komma vältränade till förlossningen OCH få en snabbare väg tillbaka efteråt. Kroppen är fantastisk! Tränar med mamma på gymmet två dagar i veckan och ser fram emot nästa år då även syrran skall med. Dessutom, mamma fyller 70år och vi går ut på julbord tillsammans.

Börjar valla allt mer och mer, kommer verkligen in i ett vallningsflow. Rovdjuren älskar det! Det snöar och är helt underbart vinterlandskap. Åker ner till Hässleholm och TP-kursar. Badar varje hemmakväll! Bakar lussekatter… får fina ullstrumpor stickade av Annelie.

Vi släpper årets NYÅRSRAKET: vi väntar barn!

nyårsraket.JPG

dec2DECEMBER

Början av månaden var bra. Höll en instruktörs-inspirationshelg på Partille BK. I övrigt är det bara att njuta av livet som gäller. Är ledig och går långa promenader med mina älskade rovjdur. Vi har ett drömliv tillsammans, varje dag. Njuter!

Så kom den 21 december när vi oförberett fick ta bort vår älskade Piraya. Allt brast omkring mig. Men med hjälp av nära blev sorgen glädje, och redan nu en vecka senare kan jag se tillbaka med ett leende på våra år tillsammans.

Året är ännu inte slut. Jag är en fotboll och kan när som helst explodera 😀 Många skriver knip, men vet ni vad. Livet handlar inte om sån’t banalt som när en är född på året. Livet handlar om att LEVA, njuta av de man älskar och att ta hand om varandra. Kramas så ofta ni kan. Tala om att ni bryr er. ÄLSKA OM varandra varje dag. Ni vet aldrig när det är för sent.

Kommentera

