Vecka 41 och valltankar

 Ligger i badet och värmer upp ryggen. Funderar på om allt varmt badande kan ha en del i förklaringen till varför jag undsluppit all smärta i ländrygg och bäckenet. Nästintill varje kväll har spenderats i övertempererat vatten – så skönt! 
Året har börjat och har en hel del jobb inplanerat – ser fram emot att lösa all tid med människovalpen. Ett par föreläsningar där mamma följer med. En sväng till Kiruna med antingen Mikael eller mamma. Har ett par kvällspass i närheten. Ja, jag tänker fortsätta jobba i den mån det går. Älskar verkligen det jag gör! Förstår att saker kommer ändra sig men tror ändå att det blir som en gör det till. Spännande spännande! 

 
Idag var vi tillbaka i fårhagen efter ett par dagars frånvaro. Både Ozz och Bat var på tårna. Jobbade med lugna starter och flanker i 25:an, något som börjar sitta fint… när jag är nära. Svårare med avstånd, så det behöver jag fokusera mer på. Inte babysitta varje steg för länge. 

Jämsides blir det träning på höger-vänster eller away och come bye som det heter för Bat – vilket verkar sitta lååååångt inne. Kanske curlar honom för mycket här också = visar för mycket med kroppen så det överskuggar den verbala signalen. Behöver helt klart kika över denna delen också. 

Ozz då? Hon får ta in dem i 25:an och sedan mest buppa lite rumpa medan Bat vilar… Inget avancerat alls, men men. Huvudsaken är att hon får jobba med huvudet!

Sugen på att kika på nosework. Känns som väldigt bra aktivitet med spädbarn. Finns två böcker på marknaden jag velar emellan. Får se vilken det blir. 

Nä nu dags för middag, kl.00.00 på natten. Våra dygnsvanor är inte som alla andras…

4 thoughts on “Vecka 41 och valltankar

  1. Badkar är toppen! Vaarma bad har hjälpt min rygg massor både när den gjort ont men framförallt förebyggande så jag sluppit få ont. NW måste ju vara toppen med liten spädis. 😀 Kul!! Jag har boken ”Nosework – allt du behöver veta – ” och så har jag googlat en del. Räcker väldigt, väldigt långt känner jag. Lätt att komma igång. Ser fram emot bebisbilder – det närmar sig. Kram!

  2. Jag har båda noseworkböckerna och jag rekommenderar Nosework -allt du behöver veta från Klickerförlaget, den är 193 sidor jmf med Nose work – det bästa du kan göra med din hund som är betydligt tunnare och dessutom i slutet har lagt in hela regelboken för tävling, så den delen som beskriver hur man faktiskt gör för att träna in nosework är bara från sidan 7-67… Förstnämnda bok har dessutom hårda pärmar och är i mitt tycke mer pedagogiskt upplagd samt dessutom lite roligare att läsa eftersom den är färggladare och med fler och illustrativa bilder, samt små tipsrutor osv. Ha ett fint 2017, med nosework och två- och fyrbenta!

  3. Jag har slarvat med bloggläsning märker jag. Så skoj att du är igång med vallningen igen 😀
    Vill du ha coachning finns jag här, det vet du! Skicka gärna små klipp om det är nåt du vill ha tips på. Använder du lina? ibland kan det vara förlösande (nåja, opassande ord just nu men ja, du fattar 😉 ❤ )

Kommentera

