Agilityläger i Stora Skuggan 26-28 juli

Idag blev det klart! För första gången kommer ett agilityläger hållas i Amfiteatern i Stora Skuggan på Norra Djurgården i Stockholm. Det är en helt unik möjlighet med kanonunderlag, läktare med bra ljud samt underbara omgivningar.

På agilitylägret kommer vi att gå igenom såväl handling som teknikträning och banträning. Vi utgår ifrån den nivå ni som ekipage är på – både erfarna och nybörjare är välkomna.

Såhär blir upplägget:

måndag 26 juli, 17.00–20.00
Lägret börjar på eftermiddagen med ett seminarium i tävlingspsykologi. Vi går igenom varför mental träning är något du skall arbeta med, hur den kan hjälpa dig att bli en bättre agilityförare samt praktiska övningar i hur du kan utvecklas. Under resten av kursen kommer du kunna bolla dina tankar från seminariet och få tillfälle att använda de olika teknikerna praktiskt.

tisdag 27 juli, 10.00–17.00, därefter grillning
Dag två är det handling som gäller.  Målet är att ni skall maximera er framfart och du skall få kännedom hur just ni skall utvecklas som ekipage. Under dagen går vi bland annat igenom olika byten och handlingstekniker; när, var, hur de skall användas. Vi jobbar med olika kombinationer och ser hur just ni skall hantera dem på bästa sätt.

Kvällen avslutas med gemensam grillning i Stora Skuggan.

onsdag 28 juli, 9.00–16.00
Den tredje dagen fortsätter vi arbeta med handlingen och fokuserar dessutom på teknikträning. Vi arbetar med hundarnas hoppteknik och ser hur du kan utveckla just din hunds teknik över hopphindren. Dessutom tittar vi på hur du kan förbättra din löpteknik och placering på banan. Agility går på tid – det gäller att ha fart!

Anmälan
Agilitylägret består av ett seminarium och två intensiva heldagar med agility.

Priset är 2200 kr inklusive moms för ekipage. Du kan även välja att vara observatör utan hund under hela lägret för 800 kr, eller bara gå på seminariet på måndagen för 200 kr.

För förare med hund och observatörer ingår frukost och lunch tisdag och onsdag.

På tisdagskvällen kör vi grillat – vi håller med grillkol, korv med bröd och tillbehör, men ta gärna med egen köttbit/tofubit om du vill.

Tyvärr har vi ingen möjlighet att erbjuda boende, men hjälper gärna till att förmedla kontakten till hundvänliga hotell i närheten.

Anmäl dig till lägret här!

Frågor mailas till em.wergard@gmail.com

Välkomna till underbara Stora Skuggan!

11 tankar om “Agilityläger i Stora Skuggan 26-28 juli

  1. Vilken kul ide! Jag blev riktigt sugen på att gå fast jag inte ens trämnar agility. Amfiteatern är en toppenplats för att hålla kurs på. Måste du betala nåt för att vara där eller?

  2. Pingback: Agilityläger i juli « Kickan tränar hund

  3. Jag köpte min på FyraTassar. Det är Lupus som säljer i Sverige!

    P sprang inte som mina hundar gör som springer före och efter och stannar då och då, hon sprang mera bredvid mig men hon hade inga problem med att hänga på eller så. Kändes som om hon inte hade koll på att mina koppel som jag har när jag springer kan bli fem meter långa om man drar 🙂 Det var bara när hon såg en hare som hon stack, tur att hon satt fast 🙂

  4. Oj vad sugen jag blev, skulle vara så kul att träna för dig igen Eva-Marie!!! Vet dock inte om jag kan få ledigt eftersom jag börjar nytt jobb i slutet av juni…. Kram och hoppas att det blir ett kanonläger!

  5. Pingback: Två platser kvar « Team Propiraya

  6. Pingback: Agilitylägret 26-28 juli « Team Propiraya

Lämna en kommentar