Blandade känslor

Image-1

Fredagskväll. Skall strax öppna emailen och kika på morgondagens PM. Vad händer i  morgon? Det är WAO-uttagning i Stockholm Hundsportcentrum. Å ena sidan känner jag förväntan. Ni vet, äntligen få stå där på startlinjen med Ozelot. Höra visslan. Gå ut. Viska OK och göra vår vinkning. Farten. Timingen. Känslan av att vara ETT med Djungelkatten. Vi har inte tränar kvantitativt i vinter, men de träningar vi har fått till har varit kvalitativa. Mycket banor och komplexa sådana. Gjort flera fina förstarundor. Jag vet att vi kan…

…MEN…

… det finns ett men. Jag är van att vara mer förberedd. Van vid ha nött teknik och handling. Pillat med detaljer. Ingångar. Ja, ni vet: agility. Denna vinter har det bara blivit långa kombinationer och banor.

SKÄRPNING

Gör jag som jag alltid gjort blir det också som det alltid blivit.

Får se det som att vi testar ett nytt koncept. I morgon får vi se svart på vitt om vårt nya sätt att träna kanske var bättre än så som vi tidigare tränat. Oavsett ser jag fram emot att få stå på startlinjen igen.

Ozelot och jag.