Pet training the Shedd way

Nu är det knappt två veckor kvar till Ken kommer till Sverige! Det skall bli så sjukt kul. Där kan man börja snacka inspirationskälla!! Extra kul att så många vänner skall dit och lyssna – bland annat Lucy från England som jag träffade på ClickerExpo tidigare detta år. Så jäkla roligt! Kommer definitivt bli massor av snack på lördagkvällen med alla som är med.

Surfade runt, doh, och hittade en filmsnutt som Petra lagt ut på sin blogg om när Shed tränar övergivna hundar, tycker för övrigt att Petra skrivit en bra bakgrund om klippet i sin blogg, snacka om engagerade människor.

Först russin i öronen och nu löksirap

Efter ytterligare en natt utan sömn så tyckte Simons mor resolut att nu får det vara nog! Nu är det dags för löksirap. ”Kan hon ha russin i öronen kan hon gott testa detta också”.

Hon har onekligen en poäng.

Russin i öronen? ja, när jag var på Åland tidigare  höstas fick jag tipset att varma russin, inlindade i bomull och instoppade i öronen skall mota bort eventuella förkylningar. Om det fungerade? Tja… blev inte sjuk tidigare under hösten. Seriöst, det var ganska skönt att ha något varmt i öronen, men hade säkert fungerat med vad som helst som var varmt.

Löksirap? En lök och 2 msk socker. Krossa och utvinn saften. Sedan är det bara att slurpa i sig en msk då och då. Simon har fixat och donat, viss blev det fint (se bild) och jag har redan fått i mig en sked. Det smakade helt OK! Enligt någon hemsida Simon varit inne på skall dock andedräkten efter intag göra ”en drake avundsjuk”. Stackars Simon.

Nu är det bara att vänta och se. Just nu testar jag allt för att få bort hostan. Sorry vänner, men jag tålde inte cocillana. Kan även tillägga, efter att ha varit hos läkaren idag, att både lungor efter röntgen och blodprov ser alldeles strålande ut. Helt enkelt en jäkligt aggressiv virusinfektion jag åkt på.