11 dagar senare…

Ett spöke?

… och fortfarande horisontal. Tycker att Jessica beskriver det fenomenalt i ett av sina blogginlägg och tidigare också hur träning ger abstinens. Om jag har abstinens, vad tror ni då att hundarna har? Kolla in blickarna ovan bara. Som tur är har jag världens mest tålmodiga rovdjur omkring mig, att Charlie är en ängel vet ni ju redan. Ligga på min mage och mina ben verkar vara en helt OK sysselsättning. ”Ligger du still morsan, ligger vi still. Bara vi är tillsammans med dig.” Värre är det när jag reser mig upp: ”Heureka!! Hon är frisk!!” Sorry vänner, inte denna gång heller. Men snart!

Pratat med folk i min närhet (the Sara) och läkaren. 2-4 VECKOR får jag räkna med. Veckor. Inte dagar. Mycket virus och bakterier i omlopp just nu. Får väl helt enkelt se detta som en tidig vila för både mig och hundarna. Idag bestämde vi oss i alla fall för att avblåsa Jokkmokk, och det är nog det som gör mig mest ledsen just nu.

Vi, Simon, hans mor, alla hundar och ja, skulle åka upp tillsammans. Hälsa på mina älskade mostrar, tävla agility, gå i Muddus nationalpark och njuta av att vara ovanför polarcirkeln igen. Besviken. Men. Norrland finns kvar. Och nu är vi än mer peppade att åka upp vid ett annat tillfälle.

Siktet är inställt på vila, vila och ytterligare vila. Handfast och konkret mål.

Känns tryggt.

Fem sekunder innan bilden ovan togs.

8 tankar om “11 dagar senare…

  1. Du kommer vara saknad till helgen, men enligt mitt tycke: Hälsan först!
    Lätt att säga, jag tål inte stall men planerar ändå att åter igen spendera en heldag i ett. Har förberett mig med antihistamin redan från helgen som var, vilket gör mig energilös. Men jag vet ju vad det beror på och motar bort känslan…
    Krya dig ordentligt och se till att vara helt frisk innan du anstränger dig för mycket så det inte blir en ond cirkel och skador på det.
    Vi hörs nog igen.

  2. Jag är alltid nyfiken på hur mycket andra tränar, vad de tränar och främst vilken sorts fysträning de gör med hundarna. Tyvärr är det ingen som skriver ner det, men jag tänkte att då får jag väl vara först. Tänkte göra ett ”veckans träning” inlägg per vecka som jag uppdaterar eftersom.

    Ja visst är Body Rock kul, den kvinnan är vältränad!

    Har du varit sjuk så här länge nån gång förut? Jag skulle bli galen och antagligen hundarna också.

  3. Johanna: snäll du är! Hoppas att ni får en underbar helg, och jag kommer att sakna ER!!
    Elin: hmm… kanske hakar på när jag är frisk igen, men jag har ju redan min träningsdagbok, kanske kan föra ihop dem… funderar på saken! Bra att du börjar, fler hakar säkert på!!
    Maja: det är för att våra mindre rovdjur skall kunna komma upp i sängen. Den är 120 cm hög, men genar man via soffan genom hålet så är det piece of cake för en liten pappis 😉

Lämna en kommentar