Sy din egen sele

Tyvärr kan jag inte visa hur jag har gjort en sele, av tre enkla orsaker:

1) Jag har ingen symaskin

2) Jag kan (vill) inte sy

3) Jag köpte sele till Ozz och har alltså inget att visa upp..

Som tur är så är alla inte födda med snickargener, utan ger sig mer än gärna i kast med utmaningen att sy sin egen sele. Gå in på Marlenes hemsida och få massor av tips om hur du kan sy en sele som sitter som ett smäck på just din hund. Till och med jag blir sugen på att skaffa symaskin efter att ha läst inlägget!

2 tankar om “Sy din egen sele

  1. Jag har sytt en åt Y, men sitter inte så perfekt. Han gillar inte att dra heller. Så får se om han får en ny nån gång eller inte.. 😉 Har en pytte-nome som passar en lite mindre hund än Y, om pappisarna kan vara intresserade?

  2. Åh jag har symaskin, sykunskaper och vill ha en ny sele. Det finns ju inga i min lilla vovves storlek, provade björkis minsta och den var ju minst 15 cm för lång så jag ska bookmarka Marlenes sida. Nu har jag något att göra i december när jag inte ska tävla något 🙂

Lämna en kommentar