Min sommarlista

Lyssnade på Kristian Gidlunds sommarprat och även intervjun Värvet gjort. Sjukt många tankar går igenom huvudet när man lyssnar. Vissa tankar etsar sig fast hårdare än andra. Ta till vara på här och nu. Se till att leva nu, inte sedan. Inte en annan sommar. Nu. Denna stund. Denna sommar. Detta år.

Därför har jag gjort min egen sommarlista. Vad vill jag (försöka, allt går inte att ordna) uppleva i sommar?

  • Köpa våtdräkt och simma i öppet vatten (ok redan gjort, men det stod på listan innan jag skrev detta inlägg, och skall därför vara med).
  • Åka båt
  • Tälta
  • Vandra, gärna en två-tre mil, gärna med inslag av naturövernattning, dvs tält, vindskydd eller stuga.
  • Äta frukost på balkongen/altanen så ofta det bara går
  • Grilla, på alla tänkbara platser
  • Lyssna på trubadur en sommarkväll (tänka sig, det trodde jag faktiskt inte, men hamnade på fest med trubadur(er) och allt, OCH levande eld. Nu är det bara badtunnan som skall invigas också, får bli nästa gång!
  • sommarkvällsträningar så ofta vi bara kan/orkar
  • Äta frukost på Gotland… hur det nu skall gå till, men, drömma skall jag!
  • Behöver jag ens skriva naturreservat, det är väl ändå underförstått?
  • Hälsa på släkten i Kramfors med omnejd… det är bara att ta sig tid
  • Bruncha med underbara vänner i Malmö och mysa med Familjen i Vollskär (märker ni hur jag stakar ut sommarens road trip?
  • Dricka champagne och äta jordgubbar (… vardagslyx?)
  • Cykla runt Lidingö, hur långt är det runt tro? (6,2 mil enligt Jessica, och det är ju en baggis ju… säger tjejen som cyklat 1,2 mil som längst. Hur svårt kan det va?)
  • Picnick!
  • Skinny dip på natten i en spegelblank sjö
  • Åka vattesskidor…
  • Paddla kajak i havet (Kungsholmen runt är också helt ok om ngn är sugen)
  • Springa längst med en strand (ok, också redan gjort men det vill jag visst göra om!) Både tidig morgon och sen natt…
  • Mera disc-golf (frisbee)

Vad står på din lista? Inspirera mig!

8 tankar om “Min sommarlista

  1. nakenbad!
    läsa böcker
    kyssas
    plocka blåbär
    äta jordgubbar tills jag storknar
    dricka vin med gamla vänner
    dricka vin med en ny vän…
    ta tillbaka det som en gång var mitt
    segla (redan gjort, vill göra mer)
    hoppa på klippor
    bada bastu
    hugga ved (åxå redan gjort, behöver kanske inte göra mer…)

  2. Plocka och äta blåbär direkt från naturlådan… (gjort och gör gärna mer).
    Trampa trampbåt.
    Äta måltider ute på innergården, lyssnandes på vattnet som porlar i brunnen.
    Ta ut en madrass i naturlådan, – titta upp i trädkronorna och höra vindens sus (lättare i Skåne, men innergården borde välan funka det med 😉 )
    Vara ute och löpträna, själv, med sonen, med dogs/dogsen…
    Bada ute (gjort gör gärna mer).
    Passa på att slänga/rensa i lådor/pärmar när andan faller på (nu när jag är kvar i stan/blivit några kassar så här långt…).
    Spontanträningspass med dogsen på olika platser.
    Äta jordgubbar (gjort en gång och vill gärna göra mer).
    Beställa hem mat till dörren istället för att släpa hem (definitivt vardagslyx).
    Cykla (blivit till Drottningholm och Lidingö gör gärna mer).
    Ha flera ta det som det kommer dagar.
    Umgås med nära/kära.
    Långpromenad/springa i regn (gillar sommarregn 🙂 )

  3. Pingback: fantastiska sommaren 2013 | tankar och göranden

  4. Pingback: Road trip á la Flip a coin | Team Propiraya

  5. Pingback: Lidingö runt (4,5 mil) | Team Propiraya

  6. Pingback: Evigheternas sommarlista… | Team Propiraya

Lämna en kommentar