Slottet runt och säkrat Mg12-intag

frametastic-1

Ozz, Daniel och jag begav oss ikväll ut och sprang 6 km – från Karolinska och runt Haga slott. Det visade sig bli en riktig kalasrunda med pigga ben och mycket att prata om. Avslutade med ett gäng armhävningar och sedan en ytterst plågsam planka på en minut. Kändes som en evighets evighet…

Väl hemma på Lidingö slängde jag, efter ett välbehövligt bad, ihop en smoothie (vilket jag i stort sett lever på för tillfället, hoppas Birgitta tycker att det är bättre än nyponsoppa 😉 ). Innehåll: ekologisk banan (Mg12, mycket viktigt har jag hört! Vill undvika vadkramperna till max), havreghurt, passionjuice och såklart blåbär! Pricken över i:et är att servera den i någon av de fina muggarna jag fick av Hedvig & Pascal i 30-års present – perfekta.

Nu, ladda inför morgondagen!

Nyårslöftestips

http://www.dogster.com/lifestyle/new-years-resolutions-dog-training-plan

frametastic-1 Läsvärt!

Själv kan jag tipsa om att det är ganska kallt att först simma för att sedan åka på sen ridhusträning. Frös ända in i märgen när jag kom hem.

Fast, både jag och hundarna kunde somna med en skön känsla av trötthet i kroppen igår.

Träning? Bat fick kampa samt stanna kvar och Ozz fick springa efter en grön boll… Piraya hon åt som vanligt mest godis.