En dag med flow

bild-2

Are you ready? Hey, are YOU ready!!??

Idag har allt gått i lås tidsmässigt. Precis sådana här dagar vill jag ha försöka uppnå detta år.

Börjar med att stiga upp sex och ta en promenad. Rovdjuren var lagom trötta när jag lämnar dem ensamma hemma och åker till jobbet. Jobbar fyra timmar och åker sedan hem för långlunch.

Börjar lunchen med en 30 min promenad tillsammans med alla rovdjur, för att sedan tillsammans med Ozz forcera 3 km i ok tempo, plus en km avgång hem. Totalt fick vi ihop en 6 km på lunchen (inkl promenaden).

Var tillbaka på jobbet kl.14, där de sedan fick ligga under skrivbordet och ha tråkigt. Eller tja… med tanke på alla som kom för att hälsa på så hade de väl inte supertrist, och Pi hon låg bakom min rygg på stolen – lyxfisk!

Jobbade till klockan sex, och sedan bar det av till Knivsta för valpkurs för världsmästar-Malin. Idag hade jag korv med mig, och se, Bat kan vara lugn trots pip och kampande hundar. Härligt! Själv kampade han på fint, släppte fint och satt även kvar bra. Skall, som jag skrev igår, jobba mer på explosivitet. I övrigt är jag jättenöjd med vad han visade upp idag. På filmen kan ni se när han snurrar åt höger, nästa uppdrag blir att snurra åt vänster. Check!

Läxa till nästa tillfälle är att kunna sitta kvar – den som kan lämna sin valp längst vinner. Just ja, det är ju faktiskt en TÄVLINGSvalpkurs vi går – I love it!! Passar dessutom perfekt in på nästa veckas tisdagsläxa.

Imorgon byter vi löpskorna till klackar… tbc…