Kan Gunde kan vi…

frametastic-1

Tror ni att jag steg upp kl.6 för att simma? Nope. Somnade inte förrän närmare 2, troligen pga den kick jag fick av gårdagens pass. Tog istället en timmes sovmorgon. Bästa var att hundarna sedan kunde haka med till jobbet från morgon, vilket innebar att vi parkerade bilen ett par kilometer bort och promenerade i morgonsolen. Andlöst vackert!

Ingen kvällssimning på badhusets schema och närmare -12° verkade innebära en träningslös kväll. Tog en promenad och kände på kylan. Till saken hör att Daniel och jag ställt in två löppass denna vecka, dels pga -15° igår – och jag ville verkligen springa efter måndagens benpass. Men vad sjutton, kan Gunde kan väl vi tänkte jag sedan. Kan ju åtminstone ta Ozz ett extra varv runt ängen, en kortis. Hon behöver springa.

Väl ute flöt det på, vi svängde av… och svängde av igen, och igen. Snart hade vi avverkat 5 km och det kändes lätt, trots kylan. Skön känsla i benen. Ok tempo. Kanske inte ska vara så rädd för kylan… får höra med Marlene hur hon tänker. Hon kommer nog fnissa lite åt oss. 😉

Ikväll blåste jag, äntligen, upp vår boll och lät Piraya börja jobba på den. Sedan körde jag ett eget pass… fick aldrig träningsvärk i magen efter passet häromkvällen, inte så som efter gym-träningen. Svårt att få det lika specifikt…? Kanske bollen kan hjälpa.

Ps. Nu har vi anmält till WAO… Kommer vi med blir det Spanien i maj, spännande väntan…

Episka träningspass!

frametastic

Morgonen börjar med att jag bestämmer mig för att bära halsbandet jag fått från Sofia: Våga vara arg. Är sällan arg, och ibland behöver jag lite pepp för att det är helt OK att vara just arg. Ta inte skit. Annars är jag nog mer, ignore-the-bad-behaviour-kind-of-person.

Vilket driv det gav!

Allt har gått i ett idag, trots lite miss i planeringen, men snart rullade dagen på. Vid 19.30 stack jag iväg till badhuset (alltså det är en sådan lyx att bo granne med ett badhus så ni anar inte!) och fick till ett superbra simpass. Tog i så att jag var sådär härligt flåsig och skakig i kroppen när jag steg upp ur vattnet; hade jobbat varje simtag. Åh vad nöjd jag var med mig själv!

Sedan värmde/torkade jag mig hemma en timme och sedan bar det av till ridhuset med rovdjuren för kvällens running-pass. Bästaste Linda hade fixat matta och vad bra det blev! Spännande spännande! Fast, än bättre var att Bat fick grymmaste stadgepasset ever. Skinkost FTW! Han satt helt tyst och stilla medan Stjärna sprang, och var så fokuserad. Grymt bra.

Är så nöjd att jag knappt vill lägga mig, men… har ett simpass som väntar imorgon innan jobbet.

GÅ OCH LÄGG MIG!