Seize the time

frametastic-3

Tutorials är det vi tittar mest på just nu

Träningsflow & träningskamrat FTW. Med tanke på hur trött jag var idag var det tur att Daniel skulle hämta Tess och var träningssugen, bara att jobba på – inga ursäkter här inte!

God mat – jag kan laga mat, bara jag vill! Ugnsbakade rotfrukter och quornfiléer med kesella och lingonsylt *mums* – promenad med hundarna, snabb  löptur, shapingpass/återhämtning efter löpningen och sedan ett simpass. Pam pam pam.

Enda smolket i bägaren var den jäkla näsklämman som bara vill åka av! Så sjukt irriterande. Förutom det kändes simningen helt ok, kanske till och med bra. Kom in i ett rytm där jag kunde både andas och simma utan att få pirr i benen eller panik över att inte få luft. Hade klämman suttit bättre tror jag att jag hade klarat ytterligare en längd. Kul att det kändes så redan pass tre, trodde jag aldrig första passet!

Bat fick under sin träning jobba på att snurra medsols, och inte bara motsols. Svårt till en början, men fick till det allt bättre mot slutet. Känns bra att göra detta småpill, värdefullt inför framtiden. Imorgon skall ha få egentid i ridhuset – då är det Sandra som får upp mig tidigt för träning – som sagt träningskamrater FTW!

Just ja, Marlene har gjort ett inlägg om att träna i kyla. Så, inget mer snack om att vi springer när det är kallt. Här snackar vi en riktig norrlänning som tränar… jämt. Hon och hennes hundar är grymma!

Nattflow till nattprokrastinering & andning

Sitter och skriver… fick flow vid 11.30 och har fått till en hel del. Nu börjar klockan närma sig 3 och jag tänker att det är dags att släcka oavsett, för flowet har så sakta gått över till prokrastinering. En dags vila har inneburit att jag varit en träningsbloggsjunkie ikväll. Med tanke på mina två crawlpass där jag haft syrebrist har jag googlat på just andning och hamnade då bland annat på Sofies hemsida (inspirationen sprutar! Rekommenderas) där hon nyligen lagt ut denna:

Känns riktigt bra att jag inte är ensam. Det är man sällan när man har ett problem. Tur det finns de som vill blogga om det. Tackar jag för. Nu gäller det bara att träna också.